Menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrian-kaput

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Ik heb een layout gemaakt in photoshop en deze in dreamweaver cs3 als backgroundimage gecentreerd. ik wil nu een menu maken in fireworks en deze dan naar dreamweaver exporteren. Alleen ik wil niet elke keer een nieuwe pagina helemaal moeten opzetten met het menu. Ik wil graag als er een knop word aangeklikt dat ze als een target een tabel of iets dergelijks. Ik wil geen gebruik maken van frame borders. Kan iemand mij helpen? hoop dat het duidelijk is.

iframe kan de oplossing (enige) zijn als je puur HTML gebruikt. Als je php gebruikt kan je de navigatie includen in je pagina. Door gebruik te maken van div en handige navigatie (includen van pagina's in een div) kan het ook op een pagina blijven.

Alleen ik wil niet elke keer een nieuwe pagina helemaal moeten opzetten met het menu.

Zal toch moeten.
Evenwel totaal nieuw opzetten natuurlijk niet.
Gewoon de pagina maken, zonder inhoud (content).
Dan opslaan als opzet.html
Deze pagina openen, content vullen, en "save as" juiste_pagina_naam.html
En zo verder voor de overige pagina's.

Wens je het anders, dus één pagina met steeds verse content, dan moet je met php werken om de content te includen. (Heb je dus wel php ondersteuning nodig)

:cool:

dus het zal niet mogelijk zijn om net als bij een frame die je apart opslaat en dan als target kunt gebruiken. is dit niet mogelijk bij een tabel op een andere optie in dreamweaver

Optie zou zijn een iframe.
Maar dit kan je layout weer verpesten.

Je linkt altijd naar een PAGINA
ook een frame is een pagina
ook een iframe is een pagina

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan