• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderehbo

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Ik wil graag een naam aanklikken in tabblad 1 en dat excel de benodigde gevens weergeeft in de betreffende cellen in tabblad 1 en de gegevens haalt excel uit tabblad atleten.
Ik heb een bestandje toegevoegd.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Met de eenvoudige functie VERT.ZOEKEN moet dit een appeltje eitje zijn.
Code:
=VLOOKUP($I$6;Atleten!$B$7:$L$10;4;0)

Ja heel fijn maar daar kom ik dus niet uit. waar moet ik wat invullen en ........

Ja erg bedankt dit is wat ik bedoelde, heb alleen 1 vraag ik zie nergens de formule staan om hem uit te breiden want er komen meer namen in. Hoe doe ik dit ?
Alvast bedankt dit is top.

in cel B7 tm b14 staat:

Code:
=VLOOKUP($I$6;Atleten![COLOR="#FF0000"]$B$7:$L$10[/COLOR];4;0)

Het rode bereik moet je dan uitbreiden

Nou ik dacht dat ik wel iets wist van Excel maar als ik die waarde aanpas (hoe geen idee) maar als ik iets verander krijg ik een fout te zien. Ik begrijp dat ik de zoek range aan moet passen maar hoe?

Alvast bedankt.

Laat je foute bestand eens zien

Het bereik wat je in moet vullen is vanaf de eerste naam (B8) tm de laatste hele marathon (L10)
Code:
=VLOOKUP($I$6;Atleten![COLOR="#FF0000"]$B$8O:$L$10[/COLOR];4;0)
Komen er meer namen in dan blijft het dus B8
L10 wordt (als je nog 10 namen toevoegt) L20
Code:
=VLOOKUP($I$6;Atleten![COLOR="#00FF00"]$B$8:$L$20[/COLOR];4;0)

Oke dankje wel, kwartje valt niet (nog) want ik zie geen letters veranderen maar cijfers en toch zoekt hij een regel lager maar dan ook in de hele rij dus snappen doe ik het niet. en dit is niet te vinden op google. ik heb nu gewoon rijen in gevoegd en dat doet hij dus wel. Het werkt voor jij nu wel helaas weet ik niet precies hoe maar toch.

Bedankt.

Code:
=VLOOKUP([COLOR="#FF0000"]$I$6[/COLOR];Atleten!$B$8O:$L$10;4;0)
De formule zoekt altijd in de eerste kolom, dus in kolom B, naar de naam

Code:
=VLOOKUP($I$6;[COLOR="#008000"]Atleten!$B$8O:$L$10[/COLOR];[COLOR="#FF0000"]4[/COLOR];0)
Daarna gaat hij 4 kolommen naar rechts in het hele bereik om de 1km tijd te vinden.

Voor de 1500 m moet hij nog een kolom verder naar rechts om de gegevens op te halen.
Daarom veranderd de 4 in een 5 in de volgende regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan