Menubalk in Outlook 2000 los van het programmavenster/deels buiten het scherm geraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmschoof

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit een specifiek Outlook probleem is, maar ik heb er bij geen enkel ander programma last van.

Sinds enige dagen is de menubalk (Bestand, Beeld, enzovoort) los van mijn programmavenster geraakt. Het zit nu permanent links boven in mijn scherm, net in beeld als een grijze streep. Zie de figuurtjes in de bijlage.

Als ik met de cursor op deze streep ga staan verschijnt er een dubbele pijl en kan ik hem naar beneden trekken, dan verschijnen een paar menu-items in beeld.
Verplaatsen van het venster lukt echter niet, de meest linkerzijde ligt buiten beeld.

Maar wetend waar welk menu-item zit kan ik ze wel gewoon gebruiken, ze werken dan normaal, de submenu's verschijnen dan ook gewoon in beeld.

Natuurlijk heb ik mijn virusscanner er over heen gestuurd, en ook diverse online scanners, maar daar zit het kennelijk niet in want mijn pc is volgens alle virusvrij.

Ik heb in diverse opties opnieuw installeren gedaan, alleen niet verwijderen en opnieuw installeren want als er een eenvoudiger oplossing is heb ik die liever. Bovendien, wie verzekert me dat met het verwijderen ook de veroorzaker van het probleem weg is?

MS KnowledgeBase levert ook geen antwoord.

Ohw ja, Win98 SE 4.10.2222.A, MS Outlook 2000 (9.0.0.2711)

Bijlagen

• menubalk-probleem-5a.jpg
    menubalk-probleem-5a.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 60
Misschien heeft iemand een vriend(in) die dit probleem (her)kent?

Je kunt de menubalk ook verplaatsen door aan de rechter kant van de balk te klikken. Precies tussen het laatste menu-item en het einde van de balk waar de dubbele pijl verschijnt. Probeer eens of hem daar kunt pakken en weer naar de juiste plek kunt slepen.

Succes!

Bedankt!

Epic,

Dat werkte. Ik had wel gezocht naar een kruisvormig pijltje, maar dat verscheen niet. Maar net op die grens met de normale cursor en dan slepen, dat werkt.

Hardstikke bedankt!

Ter aanvulling:

Bijvoorbeeld in words: (werkt ook voor outlook)
Het probleem is waarschijnlijk een beschadigde Data-sleutel.
Doe het volgende om hem te vernieuwen:
1. Sluit alle Windows applicaties.
2. In het Windows Start menu, klik op Run.
3. Typ regedit en klik op OK.
4. Zoek de volgende map op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data
5. Selecteer de Data folder en klik op Hernoemen in het menu Bewerken.
6. Typ een nieuwe naam voor de Data folder (bijv. OldData) en druk op ENTER.
7. Sluit Regedit en start Word opnieuw (zonder de switch /a).
Als Word correct start, is het probleem opgelost. Het kan zijn dat je nog wat andere instellingen terug moet zetten, want de hele data-sleutel wordt dus vernieuwd.
Meer informatie en evt. andere oplossingsmogelijkheden vind je bij Microsoft op de pagina:
WD2000: Toolbars Missing, Settings Not Retained After Restarting Word

mvg,
Ferran

Geplaatst door Unit4
Ter aanvulling:

Bijvoorbeeld in words: (werkt ook voor outlook)

mvg,
Ferran

Die oplossing had ik ook wel gevonden via de KB, maar is niet zonder meer toepasbaar in Outlook, dat een andere architectuur heeft en waar geen simpele 'DATA' map is in de registry.

Pogingen dit te doen (uiteraard nadat ik voor adequate backup had gezorgd zodat ik steeds terug kon naar de originele setting) leverden wel terugkeer naar allerlei defaults op, echter niet het weer op de juiste plaats zetten van de menubar.

De oplossing van epic in 10 seconden wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan