menu's verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Leuke database gemaakt, maar nou wil ik ook ALLE menu's van Access verbergen. Snelmenu's lukt wel, maar hoe krijg ik het menu met Bestand/Bewerken/Beeld/Invoegen etc. weg?!

Extra >> Opsarten >> Voledige menu's weergeven uitvinken.

De VOLLEDIGE menu's zijn dan inderdaad weg, maar de standaard-menubalk met enkele basale opties (record toevoegen e.d., kortom, alles wat ik al via knoppen in mijn formuliertjes heb ingebakken) blijft bestaan, bruikbaar en zichtbaar.

Plaats deze code in de OnLoad_Event van je startformulier.

DoCmd.ShowToolbar "Form View", acToolbarNo
DoCmd.ShowToolbar "Menu Bar", acToolbarNo
DoCmd.ShowToolbar "Database", acToolbarNo
DoCmd.ShowToolbar "Web", acToolbarNo

Martin

VBA-Help leert: "Opmerking De methode ShowToolbar heeft alleen effect op werkbalken, niet op menubalken of snelmenu's."

Geen effect dus voor de MENU-balk.

Het werkt! Tenminste:
als Extra >> Opsarten >> Ingebouwde werkbalken toestaan staat AANgevinkt.
Dank voor je hulp!

hoe weer tevoorschijn halen???

Geplaatst door tsja...
Het werkt! Tenminste:
als Extra >> Opsarten >> Ingebouwde werkbalken toestaan staat AANgevinkt.
Dank voor je hulp!

ik heb alles verborgen, maar nu wil ik iets wijzigen en heb ik de werkbalken weer voor nodig... hoe haal ik deze nu weer tevoorschijn???

Re: hoe weer tevoorschijn halen???

Geplaatst door cyblix

ik heb alles verborgen, maar nu wil ik iets wijzigen en heb ik de werkbalken weer voor nodig... hoe haal ik deze nu weer tevoorschijn???

Ja dit vraag ik me ook af. Ps ben nieuw hier en moet een database voor school maken en ben dus pas bezig met dit sooirt dingen.

met volgende code kun je het weer terug halen:

Application.DisplayFullScreen = False
With ActiveWindow
.DisplayGridlines = True
.DisplayHeadings = True
.DisplayHorizontalScrollBar = True
.DisplayVerticalScrollBar = True
.DisplayWorkbookTabs = True
End With
With Application
.DisplayFormulaBar = True
.DisplayStatusBar = True
End With
Application.CommandBars("Standard").Visible = True
Application.CommandBars("Formatting").Visible = True
Application.CommandBars("Full Screen").Visible = False
Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Position = msoBarTop

En waar kan ik die nu invoeren. Kan niet in sql of visual basic komen.

Ja het zal we llukken maar ik weet niet hoe. Sorry ben nog n00b in db's in access

Oh ja, Access. Mijn voorbeeld was VBA in Excel.

Met Access al eens geprobeerd de shift-toets ingedrukt te houden, dan te dubbelklikken op de Access-database (alles in Explorer dus) en wachten tot ie is ingeladen? Bypassed dan automatisch startende macro's/formulieren.

Ik zit nu al in VBA door ctrl f11 mijn stage begeleider heeft 13 jaar geprogrammeerd.

Ps waar moet ik het plaatsen in vba ?

Bij mij is het Alt-F11;)

Wat ik al zei: mijn code werkt voor Excel; Access nooit getest met deze code.
Je kunt de code onder een knop hangen die je indrukt zodat je de menubalken weer tevoorschijn tovert.

Hoe je dat doet: vraag aan je stagebegeleider of google naar een tutorial VBA in Access.
ERRUG leuke stof!

je bedoelt er:

function ShowMenuBars() as boolean
......(zie code hierboven).......
end function

?

Dan kun je 'm inderdaad vanuit een macro (Procedure Uitvoeren) opstarten.
Maar nogmaals: ik heb de code enkel gebruikt in Excel; niet in Access;
Daar er over Workbooks en andere specifieke Excel-stuff wordt gesproken betwijfel ik ook of 't werkt.

Oke gedaan. Maar hij geeft melding bij .DisplayFullScreen. Dus denk dat ik gewoon nix heb aan deze codes.

Wat dacht je van een modificatie op het voorstel van Martijn Helleman helemaal bovenaan:

DoCmd.ShowToolbar "Form View", acToolbaryes
DoCmd.ShowToolbar "Menu Bar", acToolbaryes
DoCmd.ShowToolbar "Database", acToolbaryes
DoCmd.ShowToolbar "Web", acToolbaryes

WerkbalkWeergeven is overigens ook een Macro-actie. kun je dus ook zonder VBA doen en enkel m.b.v. Macro's

Jah we komen in de buurt. Nu heb ik al mijn menu balken dubbel. Die ik nog over had dan hahahah

gesp;itst

ik merk het al, niet handig allemaal. ik heb het maar opgelost door 2 versies te houden. database gesplitst. en telkens als ik de database verbouw doe ik de versie met menu's aanpassen, en dan kopieren a;s gebruikersdatabase en daar alles verbergen... werkt ook prima....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan