Menustrip stijl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannetje2

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
247
Ik zit hier al een hele tijd mee, maar na lang gesnuffeld te hebben op Google heb ik niks gevonden :(

Mijn vraag is hoe maak je de menustrip in een stijl die de meeste programma's hebben?

Hieronder een plaatje:
(Het bovenste menubalkje (boven de zwarte lijn) wil ik, maar het enige dat ik eruit krijg is wat onder de zwarte lijn staat)
Menu.png


Kan iemand helpen?
 
Als ik een MenuStrip op mn form plaats, heeft deze al standaard de stijl die jij wil. Waarom dat bij jouw niet zo is heeft misschien te maken met het feit dat je misschien een ander Windows thema of zoiets hebt. Kijk ook ok je wel een .NET framework 2.0 (of hoger) MenuStrip plaatst en niet een oudere versie, er zijn namelijk meerdere versies van de MenuStrip control beschikbaar hoewel deze standaard niet beschikbaar zijn in je toolbox. Mogelijk heb je er ooit één in je toolbox gezet?
 
Systeem:
Windows 7 Professional
Microsoft Visual Basic 2010 Express
NET.Framework 4.0

Die geselecteerd is, die staat er standaard in (Zie afbeelding)
 

Bijlagen

  • Menustrip.png
    Menustrip.png
    23,5 KB · Weergaven: 47
Bij mij ziet tie er zo uit:

menustrip.png


Toch een klein beetje verschil. Het zal lastig zijn om uit te vinden waarom het er bij jouw anders uitziet. Ik zou denken dat het toch Windows is dat controls op een ietwat andere manier rendert.

Ik zou het anders niet weten.
 
Zet RenderMode eens op ManagerRenderMode (de MenuStrip zelf, niet de menuitems).

Bij mij ziet tie er dan anders uit, alleen zie ik dat streepje ook niet meer.
 
Denk toch dat het probleem bij je OS zit en niet bij VB.NET.
Zorg ervoor dat je de standaard aero van windows 7 gebruikt en niet één of andere third party thema ofzo.
 
Ik hoop dat je nu weet wat ik NIET wil hebben dit is wat ik wil hebben (zie onderstaande foto)

Met de stijl en de tekst die erachter staat.
 

Bijlagen

  • Menu2.png
    Menu2.png
    1,4 KB · Weergaven: 41
Als je die screenshot van een ander programma hebt gemaakt, denk ik dat dat programma gebruikt maakt van een custom menustrip control. Zo te zien kun je niet een menustrip zo bewerken dat tie er net zo uit ziet als op je screenshot, tenzij je gaat zitten pielen met het Paint event van de menustrip, dan zou het mogelijk kunnen zijn om net zo'n menustrip als in je screenshot te maken. Helaas heb ik geen idee hoe dat moet dus ik kan je niet verder helpen.
 
ik snap wat die bedoelt. die menu strip is inderdaad eitjes anders. ik denk dat dat aan de progameer taal ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan