menuutje met flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik heb niet heel veel kaas gegeten van website building, maar ik heb iets kunnen maken met Adobe Bridge: een art gallery!
Nu heb ik verschillende gallery´s gemaakt, maar die wil ik graag onderbrengen op 1 website, dus moet er een menu komen met knoppen die naar die verschillende gallery´s linken. Nu kan dat natuurlijk met html en frames, maar ik vroeg me af of dat ook kan met css op een makkelijke manier. Eigenlijk begrijp ik niks van css, dus graag echt in kindertaal uitleggen, mochten er mogelijkheden zijn :o

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als dat ook gewoon kan met Adobe en dat ik dat nog niet wist :)

Nou ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!

Hier staan genoeg css menu tutorials.
Daar kun je vast wel een gemakkelijke tussen vinden.
Of dit css menu gebruiken. Da's nog makkelijker.

Laatst bewerkt:
Hoi renzmenz,
Als je eenmaal je knoppen-menu hebt (nog wat uitleg: hier te vinden), dan kan je het erg makkelijk op elke pagina laten terugkomen met PHP (ook een webtaal, maar daarvan hoef je maar 1 regeltje te weten): zie PHP-includes in een notendop.

PS: Er komt dus helemaal geen Flash aan te pas. En dat is maar goed ook, want met html en css krijg je een beter toegankelijk menu (ook voor Google).

PS2: O ja, een makkelijke om het zonder css-kennis te doen is deze online List-O-Matic.
Je vult daar de menu-namen en de links in, je kiest hoe het er uit moet komen te zien, en de code wordt kant&klaar opgeleverd. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan