Merak / Xs4all Business

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Ik wil mogelijk gebruik maken van www.merakmailserver.com, maar zit denk ik met een probleem.

Het bedrijf waar ik werk maakt gebruik van een XS4ALL business pakket. Daarin zit ook een mailserver gebaseerd op het BSMTPprotocol (ondersteunt ook geen relay).

Email adressen bestaan dan ook uit pietje@bedrijfsnaam.com

Als ik een merak mailserver wil opzetten wil ik gewoon dat het domein hetzelfde blijft dus ook gewoon pietje@bedrijfsnaam.com.

Maar ik denk niet dat dat kan als de domeinnaam geregistreerd is door XS4all.

Of heb ik het mis?

Laatst bewerkt:
de domeinnaam is de naam van jullie bedrijf.
dan kun je die gewoon gebruiken hoor.
ik heb ook een domein naam en die is geregistreerd.
Maar mijn exchange mail server gebruikt die domeinnaam, terwijl er aan die naam ook een website hangt.

kijk maar eens www.enschedesezwembaden.nl

ok maar

de Exchange mail server van Xs4all is gebaseerd op bSMTProtocol
Merak op basis van POP3/SMTP/IMAP etc.

Ik wil namelijk via Merak met behulp van een module in een systeem
E-mail binnenhalen en verzenden. Die module in dat systeem kan niet omgaan met bSMTP-protocollen. Hetgeen betekent dat ik wel e-mail kan ontvangen maar niet kan verzenden.

Kortom ik wil af van de mailserver van Xs4all, wel de domeinnaam behouden en een mailserver opzetten van Merak met dezelfde e-mails.
En naar mijn mening, aangezien de server van Xs4all niet relayed, kan je niet de e-mail binnenhalen via de Exchange Server van Xs4all en deze door laten sturen naar de merak server, omdat je dan twee dezelfde e-mails gebruikt.

Dus alles komt binnen op de Merak server of op de Exchange server.

Duidelijk:o ?

Lijkt me dat je het jezelf moeilijker maakt dan het is.

bSMTP is batch protocol en je kan dan collectief de mail ophalen met diverse adressen.
Voordeel als dat je dit via XS4ALL laat lopen dat je nog steeds gebruik kan maken van de spam filtering die daar aan cast zit.
De opgehaalde mail word door Merak gedistrubiteerd naar jou clients.

Versturen van mail laat je afhandelen door de SMTP van Merak en dit moet mogelijk zijn bij XS4ALL zo lukt het mij wel.
Ik heb geen domeinnaam bij XS4ALL geregistreerd.
Denk er goed om dat je een goed geconfigureerde openrelay/mailserver hebt, anders is blokade door XS4ALL niet uitgesloten.
Een mailtje of een telefoontje naar XS4ALLl lost al gauw wat problemen op. Eigen ervaring.
Ik gebruik zelf Pegasus.

Ik ken Merak mailserver nu weer net niet, vraag me niet hoe te configureren maar er zijn er tiental anderen server programma's waar je de instellingen voor "veilig" verzenden wel kan vinden
http://www.mail-abuse.com/an_sec3rdparty.html.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan