Mercury Mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbtKiller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Beste helpers,

Sinds enkele dagen draai ik via XAMPP mijn website online op het internet. Maar nu leek het mij een idee om ook via me eigen server mijn eigen mail adressen aan te maken. Hierop stuitte ik uiteraard al snel op Mercury welke ondersteunt wordt door XAMPP zelf.

Nu ben ik aan het instellen gegaan en wil het mij niet geheel lukken.

Ik ben al wel zover dat ik externe mail kan ontvangen. Dus als ik via mijn hotmail een mailtje stuur naar mijn email adres wat draait via Mercury dan werkt het perfect. Als ik een mailtje stuur binnen de server zelf, dus mail adressen die via mijn mercury server draaien, werkt het ook perfect. Maar zodra ik een mail terug wil sturen naar mijn hotmail. Dan faalt het enorm.

Kortom: bericht ontvangen, geen probleem. Bericht sturen: groot probleem.

Poort 25 is gecontroleerd die staat wagenwijd open. Dus dat is het probleem niet. Voor de DNS gebruik ik opendns, moet ook geen probleem zijn lijkt mij.

Welke errors krijg ik? Nja, deze:

0:38:20: processing job MO001E24
Resolved MX for 'hotmail.com' to 65.54.188.72
Connecting to 65.54.188.126
Connection error.
Attempting connection to alternate, 65.55.92.152
Connection error on alternate.
Attempting connection to alternate, 65.54.188.110
Attempting connection to alternate, 65.54.188.72

(error log voor het mailen naar hotmail dus).

Het maakt helemaal niet uit naar welk externe email adres ik iets probeer te sturen.

Op internet al rond gezocht. Maar kan niks vinden. Stond wel ergens dat de queue map ontbrak. Deze heb ik inmiddels zelf aangemaakt. Voor dat probleem deed de server helemaal niks. Niet eens een poging tot versturen. Maar ook met deze map, stuurt Mercury me mailtjes niet weg.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Tsja, je roept Poort 25 staat wagenwijd open, maar je vermeldt niet welke kant op.
Standaard (zeker bij thuisbonnementen) is poort 25 uitgaand geblokkeerd (overigens vaak ook inkomend erbij). Oftewel: Je kunt dan niet mail afleveren bij (bijv.) hotmail.com

Eerste test is altijd een CMD-prompt starten (of een console/shell in Linux) en dan een Telnet test doen naar poort 25 van de ontvangende mailserver.
[Overigens moet je de Telnet client toevoegen in Vista, W7 en W8, via appwiz.cpl , "Windows onderdelen toevoegen en verwijderen" voordat je het kunt gebruiken.]

In Windows (mijn test vanmorgen):
CMD-venster starten
telnet 65.54.188.72 25

Leverde op:
220 BAY0-MC1-F15.Bay0.hotmail.com Sending unsolicited commercial or bulk e-mail
to Microsoft's computer network is prohibited. Other restrictions are found at h
ttp://privacy.microsoft.com/en-us/anti-spam.mspx. Tue, 10 Dec 2013 01:24:16 -080
0

oftewel in ieder geval een verbinding.

Bedenk ook nog even dat Hotmail en Gmail streng controleren op spam, dus als je afzendende domein niet jouw mailserver authoriseert, dan ga je zowiezo niets kunnen afleverden bij Hotmail/Gmail.
Denk hierbij aan MX records van je afzendende domein, PTR records en SPF records (allemaal in DNS van je (mail/internet)domein).

Tijs.

Ik zei dus al niet voor niets wagenwijd open. Al die testjes had ik allemaal al doorgelopen. Inmiddels weet ik al wat het probleem is. En is het opgelost. Het was simpelweg de poort open stellen via mijn firewall. Dat was ik dus gewoon vergeten. Alles werkt nu zoals het hoort.

In elk geval toch bedankt voor het mee denken naar een oplossing.

Alles wat je echter al beschreven had, had ik al rekening mee gehouden. Maargoed, toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan