MERGEFIELD waarde gebruiken binnen Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichelAalders

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Is er een mogelijkheid om binnen Visual Basic in Word 2010 de waarde van een samenvoegveld te gebruiken om uiteindelijk een zin via een bladwijzer weer terug te zetten in het Word document?

Code:
If "MERGEFIELD Partner_naam" = gevuld met waarde dan
Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Invoegen"
Selection.TypeText Text:="klanten"
End If

Code:
If "MERGEFIELD Partner_naam" = leeg
Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Invoegen"
Selection.TypeText Text:="klant"
End If

Ik zoek het binnen Visual Basic en niet via de CTRL-F9 optie. De optie {IF {MERGEFIELD Partner_naam} = "" "klant" "klanten"} werkt niet binnen Visual Basic.

Laatst bewerkt door een moderator:
En waarom zou je het met VBA willen, als er een programmeerloze oplossing is?

Omdat ik in een brief een keuze mogelijkheid heb voor 3 soorten teksten (via checkbox, visual basic) en in de tekst van de keuze wil ik door middel van de MERGEFIELD aangeven of een woord in meervoud moet worden wanneer iemand een partner heeft.
Zodat het automatisch gaat en dat ik niet via een knop aan moet geven of degene een partner heeft.

je kunt de hele tekst van een document afhankelijk maken van de waarde van een veld:

{IF {MERGEFIELD Partner_naam} = "" "Geachte klant,

Dit is de eerste alinea van de tekst die je gebruikt als het om een enkelvoudige klant gaat.
" "Geachte klanten,

Dit is dan de teskt voor de tweede versie voor het geval het om meer dan 1 klant gaat. Ik zie dus evenmin
een noodzaak om gebruik te maken van VBA, noch om een vinkvak te gebruiken."}

Laatst bewerkt:
Ik heb een complete brief waarin 1 alinia via Visual Basic moet, hiervoor krijgt de gebruiker via een formulier van Visual Basic voor het printen een 3 of meer tal keuzes voor de tekst. En de tekst van de keuze moet afhangkelijk zijn van de MERGEFIELD wanneer er een partner is dat de tekst in meervoud moet komen, dit eventueel via een IF statement.
Vanwege de tekst keuze mogelijkheden zoek ik een mogelijkheid via Visual Basic ipv via de inline macro (CTRL+F9).

Is het mogelijk om een If statement met een MERGEFIELD te doen in VisualBasic? Of is er een mogelijkheid om een selectievakje via code aan te zetten (in het gegevens formulier in Visual Basic) wanneer het mergefield is gevuld? Zodat ik die op niet zichtbaar kan zetten en van het selectievakje een If statement kan maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan