• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mergen met twee Excel bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijnd006

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2014
Hallo,

Ik ben momenteel bezig een klantlijst aan te leggen met klantnamen met daar aan gekoppeld een klantcode.
Nu wil ik deze klantlijst gaan matchen/mergen met Excel overzichten waar deze namen al in voorkomen, zodat automatisch
de klantcode op de juiste plek wordt neergezet. Om nu 1.000 tot 2.000 klanten handmatig een klantcode toe te kennen
wordt een soort 'Mission impossible.'

Zodra deze lijst een klantcode toegewezen heeft gekregen kan ik het in Msacces inlezen, waar het m.b.v. likes een match
kan worden gemaakt. Vervolgens is er de mogelijkheid analyses er op los te laten.

Weet er iemand een goede oplossing voor?

Alvast dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Chiel

Het klinkt als iets waarbij de formule VERT.ZOEKEN je kan helpen. Het helpt echter als je een voorbeeldbestandje bijvoegt, nu blijft het een beetje gissen wat je precies wil bereiken.

Beste Arrie,

Bedankt voor je reactie.

Hierbij twee bestandjes als voorbeeld.

In het eerste bestand heb ik een tiental klanten met een klantcode opgegeven.
Het tweede bestand is het bestand waar de klantcode geplaatst moet worden. In groen aangegeven waar de code moet komen te staan.

Zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Chiel

Bijlagen

Plaats onderstaande formule in de groene cel G2 en trek door naar beneden:

Code:
=VERT.ZOEKEN(E2;'[Voorbeeld bestand I.xlsx]Blad1'!$A$1:$B$12;2;0)

Dit deel: '[Voorbeeld bestand I.xlsx]Blad1'!$A$1:$B$12 is de naam van het bestand, het werkblad en de matrix waar je klantlijst met klantcodes staat. Dit deel dus aanpassen naar je werkelijke bestandsnaam, werkbladnaam en matrix

Laatst bewerkt:
Top Arrie!

Ik in de loop van de middag er meteen mee aan de gang.

Echt klasse!

Met vriendelijke groet,

Chiel

Het werkt

Beste Arrie,

Ik heb de formule toegepast en het is nu een stuk prettig werken.

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet,
Chiel

I.v.m. drukke werkzaamheden ben ik er nog niet helemaal aan toegekomen, dit geldt overigens ook voor mijn vervolg vraag over dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Chiel

Als je het eenmaal werkend hebt/klaar bent ... en je wilt eigenlijk verder met 1 bestand ... zou je die kolom waar de externe gegevens opgehaald worden... met een past special en dan "waarden plakken/past values" definitief in die kolom kunnen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan