• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Merken toevoegen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat heb ik gedaan dat de regels niet verplaatst worden
is dat het probleem dan?

Test het en je weet het.

1737661086460.png
met rode tekst zijn in de rijen gelijk alleen de bedieningen niet

Hallo ik heb het uitgeprobeerd maar deze was niet zo vast als de eerste. ALs je vaker merken selecteerde veranderde er weer wat.
Wat heb ik gedaan om het op te lossen een kolom toegevoegd en daar de regels een nummer gegeven 1 t/m laatste rij met gegevens.
Als ik de merken heb toegevoegd gelijk op die kolom sorteren staan ze toch weer met het juiste Merk en juiste volgorde in de lijst.

• Leuk
Waarderingen: HSV
Goedeavond,

Ben ik weer je weet aan welk excel bestand ik bezig ben.
Nu willen ze aan de voorzijde een kolom toevoegen en tussen in ook.
Kan ik in VBA zo programmeren zodat de macro's ook de juiste kolommen blijft zien?
Zoals in een formule wel mee gaat.

Zo heb je altijd de juiste kolommen ongeacht waar ze staan, behalve als je de kopteksten veranderd natuurlijk).
Code:
With Sheets("Ingave").ListObjects(1)
sv = .Range.Offset(1).Value2
 .ListColumns("Merk Zonwering").DataBodyRange.Name = "bereikO"
 .ListColumns("breedtelinksrechts").DataBodyRange.Name = "bereikT"
 .ListColumns("hoogteBovenOnder").DataBodyRange.Name = "bereikU"

' BewerkingenOpBeveiligdBlad

Dus als ik een kolom bij a en een kolom bij o invoeg moet ik het "bereikO" "bereikT" en "bereikU" dan aanpassen. of passen die zich automatisch aan?

Nee, zoals ik een stukje heb voorgedaan; dan kun je zoveel kolommen invoegen als je wil.
Maar ik zie al dat dat verder in de code niet zo eenvoudig gaat in de geschreven array.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan