• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Merken toevoegen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt!
toch nog een vraag als de gegevens in elke regel gelijk zijn en alleen de bediening links of rechts maakt de code een nieuwe letter er voor aan kan het ook met de zelfde letter en dan een l voor links en een r voor rechts er achter als alle andere gegevens gelijk zijn?

Ik heb het gecontroleerd door twee rijen precies hetzelfde in te vullen en dan krijg ik netjes AR en AL.
Een klein verschil die je waarschijnlijk niet ziet maar er wel degelijk is geeft je al een ander letter.

Hallo ben ik weer heb toch nog een probleem met de merken.
Lijkt wel of ze niet meer vergelijken met de uitkomst van de formule in de cel breedte en hoogte kolom T en U. zou je nog eens willen kijken voor mij?

Bijlagen

Is je sortering wel juist op 15, 16 en 35?
Code:
 .Range.Sort .Range.Cells(1, 15), , .Range.Cells(1, 16), , , .Range.Cells(1, 35), , 1

ik heb de code aangepast naar:
.Range.Sort .Range.Cells(1, 15), , .Range.Cells(1, 16), , , , , 1
Maar verschillende breedte en hoogte en toch zelfde merk

Bijlagen

• code.png
    code.png
    25,3 KB · Weergaven: 0
Sorteer eens op 15, 20 en 21

Laatst bewerkt:
Ja dan zijn de merken goed alleen de aantallen AL en Ar 2 in plaats van 1

Zet 15 eens in beide array's bij.
Code:
Join(Application.Index(sv, i, Array(15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35))))

wat ik gedaan heb is een code gemaakt zodat de formule weg is dan werkt het uitstekend.
hij kijkt schijnbaar naar de formule in de cel in kolom T en U.

bedankt voor je reactie.

Dat zou inderdaad kunnen, en zou je met de 'Indirect' functie moeten werken in je formules.

Ik had eerst sv = .......,Value en dan verdwijnen de formules.
Later zag ik dat je er formules in had en had er sv = ....formula van gemaakt.

Je kan altijd nog terug naar sv = ....value
Maar goed als het werkt dan werkt het.

goede middag. ben ik weer.
Is het mogelijk de merknamen zonder dat het blad zich veranderd dus de regels gelijk in de zelfde volgorden blijven.
Ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik alleen cijfers.

Zet de regel van sv = ........ hoger zoals hier afgebeeld.
Code:
With Sheets("Ingave").ListObjects(1)
sv = .Range.Offset(1).Value2

Onderaan ook aanpassen naar.
Code:
.DataBodyRange.Value2 = sv
End With
End Sub

Heb het aan gepast maar als de gelijke gegevens in de regel 2 of meerdere rijen lager staat maakt hij een nieuw merk aan.

Plaats het bestand eens waarin dit gebeurt.

In welke module moet ik gaan zoeken naar de code?

Weet je dat je de sorteer coderegel aangemerkt hebt als tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan