Merkwaardig: DVD's branden lukt wel, CD's niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoentieboei

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
2
DVD's branden lukt wel, CD's niet - beloning!

Hai allemaal!

Dit is raar: ik kan nog wel DVD's branden, maar CD's plotseling niet meer. :confused:
Hij begint te branden (of dat nu muziek of foto's of andere data is) en op het eind is er alleen de melding van Windows XP dat er 'een fout' (lekker abstract) is opgetreden. Vervolgens is de CD zelf ook niet meer bruikbaar. Ik heb de laptop nog niet zo lang, dus 't zal wel 'n software-probleem zijn. Ik update mijn legale Norton internet security ook regelmatig. Wat zou ik kunnen proberen? Heb nu al zoveel cd-rommetjes weggegooid...:evil:

Alvast hartelijk dank voor het meedenken - wie me dit weekende nog helpt, krijgt van mij gratis een doos Philips CD-RW opgestuurd. Niet als omkopertje, hoor, maar voor de moeite.

Groet,

Marja
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weinig hoop voor je dat wat ik nu zeg, waarschijnlijk weinig uithaalt:confused:
Heb je al es geprobeerd de lens van de brander schoon te maken met zo'n speciale lensreiniger schijf?

Mocht het dan nog niet verholpen zijn dan hoop ik voor je dat je nog garantie hebt, en teruggaan.

Ik heb je nu geholpen, misschien wel van de wal in de sloot, maar dat terzijde.
Die cdRW-tjes hou je maar, een cadeautje van mij!:love:
 
Dank je wel, Whittey, voor de tip, ik ga het proberen. Gelukkig heb ik inderdaad nog steeds de garantie wel. Alleen snap ik dan niet waarom DVD-branden het wel doet, aangezien die toch in hetzelfde tray moeten?
Dank voor het meedenken en gelukkige jaarwisseling!:)
 
Het branden van een DVD gaat op een andere golflengte dan het branden van een CD ..
 
Je zou vrij snel kunnen controleren of het een software probleem is door even een ander brandprogramma of evaluatieversie hiervan te installeren. Dan zou het ook nog een fout in de driver kunnen zijn, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Vuile lens lijkt dan meer voor de hand liggend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan