Mesh netwerk met extra router/AP

Status
Niet open voor verdere reacties.

twndls

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Hallo,

Sinds kort heb ik een mesh netwerk opgezet met een Deco M4 3-pack.
Alle 3 de Deco's zijn geplaatst, maar op zolder staan bv. onze voorzieningen voor sanitair & ventilatie & signaal is niet sterk genoeg om tot op zolder te geraken.

Ik had nog een TP Link TL-WR1043ND router liggen & wou deze dus als extra AP willen toevoegen & toevoegen aan mijn mesh netwerk.
Instellen als extra AP is gelukt & ik heb nu goed wifi signaal op zolder. Echter: in de TL-WR1043ND zit er een utp-kabel vanuit de ventilatie aangesloten hierop.
Wanneer ik op mijn mesh netwerk verbind met wifi zie ik echter het ventilatie toestel niet in de lijst. (in de Deco app zie ik ook noch ventilatie noch de TL-WR1043ND in de lijst)
De TL-WR1043ND blijkt nog steeds een ander wifi netwerk uit te zenden; wanneer ik mijn smartphone met dit wifi netwerk verbind, kan ik wél de ventilatie bedienen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zodat ik niet tussen de 2 netwerken hoef te switchen voor mijn ventilatie-app?

Thx!

zit dat extra AP wel in dezelfde ip range.

Is er een reden om het antwoord van puppie te quooten? Ik zie 'm namelijk niet... Ik heb net sinds een kleine week een Decos M9, en die komt perfect op alle woonlagen (ook drie satellieten) dus ik heb geen reden om er een extra router aan te hangen. Ook heb ik er nog geen smart apparaten aan hangen die bediend moeten worden. Dus inhoudelijk kan ik je vrees ik nog niet helpen, maar volg het draadje dus met grote interesse :). Op voorhand zou ik zeggen: hang er nog een schoteltje bij, dan vergroot je het netwerk. Maar ik snap dat je eerst je bestaande apparatuur wilt inzetten, want die ligt anders maar werkloos nog in de kast.

Ik vraag mij af hoe de TL-WR1043ND met dat mesh-systeem is verbonden want ik vermoed dat daar het probleem zit..?

Even mss nog extra situatieschets:

Berging (benedenverdieping)

Modem, met hierop aangesloten: 1 vd 3 Deco stations & een switch.
Op deze switch zitten dan enkele kabels aangesloten, waaronder nog een switch.

Zolder

1 vd kabels die op 1 vd switchen aangesloten is, komt uit op zolder.
Deze kabel heb ik met de tp link router, die ik als AP ingesteld heb, verbonden. Vanuit dit AP gaat dan een kabel naar ventilatiesysteem.

Het bizarre is dus dat ik het ventilatiesysteem niet kan vinden wanneer verbonden met het Mesh wifi-netwerk.
Als ik verbind met het 'normale' wifi netwerk (standaard wifi netwerk dat dus werd ingesteld via internet provider) kan ik ventilatiesysteem wél herkennen.

Check op alle plaatsen maar eens het ip-adres dat je al hebt dan wel krijgt..
Mss heb je toch per ongeluk 2 subnetten..... dan kunnen zaken inderdaad anders werken.. (dus niet ...).

Bekijk dit eens want ik heb nog steeds het vermoeden dat je die TP-link verkeerd hebt aangesloten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan