Message box met antwoord ja en nee

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Op mijn formulier wil ik graag een messagebox laten verschijnen wanneer je in een veld [vloerbedekking] ja in vult. De tekst die in de messagebox moet staan is "Heeft u de kleur van de vloerbedekking in gegeven" dan moet de messagebox met Ja of Nee beantwoordt kunnen worden.

Wanneer de gebruiker op "Nee" klikt dan moet de focus direct naar het veld [kleur vloerbedekking] springen.

Om de messagebox naar voren te toveren lukt mij nog wel, maar het ja en nee verhaal en de focus dan naar een ander veld lukt mij niet. Weet iemand hoe ik dit moet doen???

Bedankt

zet dit achter je afterupdate
Code:
If MsgBox("Heeft u de kleur van de vloerbedekking in gegeven", vbYesNo, "Kleur vloerbedekking") = vbYes Then
    MsgBox ("zet hier je focus")
Else
    MsgBox ("dit is optioneel hier mee kun je mischien de focus ergens anders mee zetten.")
End If
en je komt er wel uit.

als je een veld hebt de waarde van de kleur van de vloerbedekiing heb je genoeg aan een berichtvenster.

Wil je die waarde valideren, of waarom anders wil je deze keuze bieden?

als je ergens in je formulier een waarde voor de kleur aan kan geven is dit een overbodige vraag. Als er namelijk een kleur is gekozen, wil je echt niet dat deze vraag wordt gesteld, tenzij je irritatie bij een gebruiker op wil wekken!

Goed / logisch programmeren betekent o.a. dat je dergelijke nutteloze meldingen weet te onderdrukken. Nu kan het zelfs zijn dat ik het veld aanvink, maar geen kleur invul. Laat niet de gebruiker valideren maar hou het in eigen hand.

Ok, bedankt voor reactie heb je inderdaad gelijk in. Echter moet je wel aangeven hoeveel m2 vloerbedekking de klant heeft afgenomen. Praat je dus alleen over kleur vloerbedekking en als je hier naast nog in moet vullen als de klant vloerbedekking heeft met ja of nee dan kan dit inderdaad irritatie opwekken. Echter kun je niet de kleur vloerbedekking invullen en bij m2 niets neer zetten. Vandaar dat ik jou reactie en eerste instantie niet begreep.

Groetjes Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan