• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Messagebox: vbYesNo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gurtie

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hallo allemaal,

ik werk met een aantal message boxen, maar ik heb een vraag....
Ik gebruik de volgende code:

Code:
Dim VoorraadInlezen
VoorraadInlezen= MsgBox("Voorraad Inlezen. Doorgaan?", vbQuestion + vbYesNo)
If VoorraadInlezen = vbYes Then
...
...
..
else

Ik gebruik het standaard "vbYesNo, hetgeen resulteert in de mogelijkheid om "Yes" of "No" te kiezen, maar ik wil graag "Ja" en "Nee" kunnen kiezen omdat mn hele programma in het nederlands is! Is dit mogelijk? Ik kan in de VBA-help geen custom mogelijkheid vinden..

alvast bedankt!

Gurtie, de knoppen van de ingebouwde 'boxen' (msg en input) in VBA zijn afhankelijk van de gebruikte taalversie. Dus als je een nederlandse excel hebt, zal je ook op die knoppen ja en nee zien...
Ik heb ooit wel 'ns op internet een hele uitgebreide procedure gezien die de taal op de knoppen kan aanpassen.. Máár of je dat wilt???

Als het erg stoort, zou ik voorstellen om een userform in te stellen als msgbox.

Groet, Leo

Dit is afhankelijk van de taal van het systeem.
Op een nederlands syteem wordt gewoon ja/nee weergeven.
Wanneer je ten alle tijden nederlands wil moet je een userform gebruiken met zelf gemaakte knoppen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan