• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Messagebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plenkie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
48
Vraag:

Ik heb voor mijn medewerkers een aantal excel bestanden die uiterst vertrouwlijk zijn. Daarom heb ik hierin een macro opgenomen die de gebruiker bij het openen laat kiezen om akkoord te gaan met de bedrijfsvoorwaarden of niet. Ja opent het bestand, nee sluit het bestand.

De macro is als volgt:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
If MsgBox(" De informatie in dit bestand is vertrouwelijk!" & vbCrLf & "Gaat u akkoord met de algemene bedrijfsvoorwaarden?", vbExclamation + vbYesNo) = vbNo Then
ActiveWorkbook.Close
End If


End Sub

Code:
Private Sub WorkBook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ThisWorkbook.Saved = True
Application.Quit
End Sub
Als je het bestand echter opent, wordt excel geopend en krijg je dan de waarschuwing. Is het mogelijk dat excel pas opent nadat de gebruiker op Ja heeft gedrukt? Dus dat in eerste instantie alleen de messagebox zichtbaar is.

Mvg,

Plenkie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op grond van het Burgerlijk Wetboek is dit al van toepassing op medewerkers; die waarschuwing is echt overbodig.
 
Het gaat om het idee :) Ik werk met een stel halven namelijk, die moet je alles 10 keer zeggen.

Ook nog toevoegingen voor de Macro ?:O
 
Wat is het bezwaar dat Excel is geopend, terwijl het niet geaccepteerde bestand is gesloten ?
 
Bij het openen van het bestand opent Excel met alle gegevens. Deze zijn dus al wel zichtbaar. Er kan alleen niks worden aangepast totdat de messagebox is weggedrukt.

Nu wil ik graag dat excel dus nog niet opent, zodat de gegevens nog niet zichtbaar zijn.

Mvg,

Plenkie United
 
Code:
Bij het openen van het bestand opent Excel met alle gegevens. Deze zijn dus al wel zichtbaar
Dat hoeft helemaal niet: bijv. 1 leeg werkblad als voorblad zichtbaar, alle overige werkbladen onzichtbaar.
 
Oke..

Stel dat je alles wat erbovenstaat vergeet.

Is het dan mogelijk dat je eerst de messagebox krijgt, bij ja opent excel en bij nee gebeurt er niks?

Mvg,

Nogmaals Plenkie United
 
Welk programma zou dat berichtvenster dan moeten tonen ?
 
Excel?

Misschien dat het mogelijk is dat excel geminimaliseerd blijft tot de keuze Ja en dat hij dan maximaliseert?

Of niet?

Of misschien?
 
Wat is er mis met de bijlage ?
 

Bijlagen

  • __intocht.xls
    28 KB · Weergaven: 39
Bijna :)

Is het niet datttt ik graag na het klikken van Ja automatisch op het blad data terecht kom.

Ik weet dat ik lastig ben etc.. maar het zou mij hard op weg helpen :)

Voorbaat dank!
 
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • __intocht.xls
    24 KB · Weergaven: 50
Warme bakker,

precies zoals ik bedoel..

Als ik het nu echter op mijn bestand kopieer, dan krijg ik steeds foutmeldingen.

Hoe kan dit?

Zie bijgevoegd bestand, hierop wil ik dat bijvoorbeeld toepassen.

Mvg,

Plenkie
 

Bijlagen

  • Klant2.xls
    34 KB · Weergaven: 40
Even tijdens de pauze , is het in die richting dat je het wil ?
 

Bijlagen

  • Klant2(1).xls
    51 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Hey,

Nee, niet die richting op.

De warme Bakker had het goed.. ik krijg het alleen niet op mijn toegevoegd bestand geimplementeerd. Ik zie niet waarom niet en waar de fout ligt..

GR!
 
Plenkie , ik had een verkeerd afgesloten bestandje geupload :eek: , 't is soms moeilijk vanachter mijn bureau werken ( stuur )
 
kopiëren is blijkbaar moeilijker dan ik dacht.....

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If MsgBox("Wat zullen we doen: Doorgaan ?", vbCritical + vbYesNo, "Overtuigend genoeg") = vbNo Then ThisWorkbook.Close False
    Sheets("gegevens").Visible = True
    Sheets("data").Visible = True
    Application.Goto [data!A1]
End Sub

Bovendien is het handig de .Visible eigenschap van de werkladen gegevens en 'data' op veryhidden te zetten.
Verwijder alle andere code uit je bestand. (zoals bij beforeClose)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet, maar ik vraag me af of dit echt is wat je wil.
Als iemands beveiliging te hoog is voor macros of je schakelt macros uit dan werkt dit alles niet.

Hier is een betere oplossing voor als je dat wilt ?
 
Hmm.. Macro's doen het ook als de beveiliging op hoog staat. Iets veranderd in policy zodat je deze melding niet krijgt en de macro's gewoon doen.

Ik ben er nu zo goed als uit. Of jij moet nog een betere suggestie hebben?

p.s. Jij ook bedankt nlsb'er!

Gr,

Plenk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan