messagecheck.exe-d5cf062.pf +DDLhost.exe5E46FA0D.pf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Buchly

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
messagecheck.exe-d5cf062.pf +DDLhost.exe5E46FA0D.pf
Als ik mijn pc een voll.virus scan laat maken met AVAST6 krijg ik eerst deze melding
messagecheck.exe-d5cf062.pf in de map WINDOWS/Prefetch.Als ik hem verwijder uit die map, en herstart doe is de map leeg. Maar zodra je hem teveel aanklikt met je rechtermuis knop zie je opeens dat er ruim 54 mb tevoorschijn komt. Bij opnieuw scannen van de map komt er dan tevens de volgende virusmelding bij;DDLhost.exe5E46FA0D.pf. Als ik scan met F-Secure is er niets mis. Tevens ook Malwarebytes 1.50.1.1100 gebruikt, die kan ook niets vinden.Volgens googel registry booster gebruiken, dit gedaan. Maar Avast blijft melden messagecheck.exe-d5cf062.pf +DDLhost.exe5E46FA0D.pf. Weet iemand een oplossing.
Alvast bedankt voor het mee denken.

Hoi,
ga niet direct aan de slag met RegistryBooster.
Wat je zou kunnen proberen is om alles in de veilige modus te doen. Prefetch leegmaken in de veilige modus en Mbam draaien in de veilige modus. Ook evt. een virusscan (handmatig starten via programma's). Kun je trouwens die bestanden door Avast niet in quarantaine laten zetten? Die detecteert ze toch ook? Op het www zijn er niet direct foute dingen over te vinden, dus het is niet gezegd dat er iets mis mee is. Ook antivirussoftware laat wel eens steekjes vallen of is iets te overijverig. Heb je soms software op je pc dat regelmatig je mail of andere berichten checkt o.i.d.? Zo ja dan is dat .pf-bestand daar wss aan gerelateerd.
Zolang er geen échte problemen zijn met je pc moet je je iig niet teveel zorgen maken en kun je beter alles zo laten als het is.

Laatst bewerkt:
Hallo Mik Zjegger,
Bedankt voor de tip, ik gebruik al jaren Spambuster.( al sedert Windos 95 etc) en zelf nu op Vista. Tevens draait er het programma Verjaardagen bij de op start en dit programma heb ik ook al jaren jaren) Deze start als eerste op. Mijn laptop is is pas in Leiden geweest voor reparatie. Hij is daar slechter uit gekomen dan ervoor.
Ik probeer uw tip uit.
Door dit voorval ga in over op een MAC, aangezien eind van het jaar een nieuwe N5 op te markt komt hoop ik dat ik het nog even kan uitzingen met deze laptop.
groetjes.

Hallo,
Laptop via F8 geschoond. Resultaat is dat messagecheck.exe-d5cf062.pf weg is. Avast geeft geen melding meer. DDLhost.exe5E46FA0D.pf staat er nog wel in.
Ik zie tip dan ook als opgelost.
Bedankt en nog een prattige dag bij het lezen van dit resultaat.

Graag gedaan hoor en succes verder!
Veel plezier nog met je MAC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan