MessageText met nieuwe zin op een nieuwe regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Wanner ik via access een mail verstuur, opent hij outlook nieuw bericht. Nu heb ik het onderwerp hier automatisch ingevuld en in de body tekst wil ik ook een standaard tekst hebben. Dit lukt prima.

Alleen weet ik niet hoe ik in de MessaggeText een nieuwe zin op een nieuwe regel kan laten beginnen. Nu heb ik in de body van outlook het hele verhaal achter elkaar staan dit is niet mooi. Onderstaand heeft betrekking hierop

DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatRTF, strWhere, , , "Controle fitheidtest", "Geachte mensen, zorg ervoor dat u de controle op uw fitheidtest niet vergeet. Dit omdat u niet weet of alles goed is. Alvast bedankt groetjes Dirk"

Wie kan mij helpen???

Groetjes Dirk

Hoi dirkdrent,

Misschien op onderstaande manier (niet getest)

Code:
Dim Tekst as String ' Dit is de variable die je Tekst bevat

Tekst = "Geachte mensen, zorg ervoor dat u de controle op uw fitheidtest niet vergeet." & vbcrlf ' VBCRLF zorgt voor een nieuwe regel (Cartride return/Line Feed)
Tekst = Tekst & "Dit omdat u niet weet of alles goed is. Alvast bedankt groetjes Dirk" 

DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatRTF, strWhere, , , "Controle fitheidtest", Tekst

Suc6

Dit werkt perfect... bedankt

Maar nu nog een moeilijker vraag, is het ook mogelijk om in de tekst de datum te veranderen. Voorbeeld:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte relatie,

Wilt u uw gegevens controleren en bij afwijkingen dit door geven voor 10 oktober.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In het voorbeeld zou 10 oktober dus moet veranderen. Ik dacht zelf aan =date()+8 of zoiets maar dit werkt niet.

Jullie een idee hoe dit zou kunnen lukken

Hoi dirkdrent,

Wederom heb ik dit niet getest, maar ik denk iets als:

Code:
= Date + Day(8)

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan