Messenger 5.0 "praten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,
Vergeef me als ik het nu ff niet in de juiste groep gezet heb maar ik (we) hebben het volgende probleem.

Sinds enige tijd kan ik niet meer "praten " via de Messenger .

Vroeger hadden we het nooit maar sinds enige tijd kan er "geen verbinding tot stand komen"of hij klapt er na 10 seconden weer uit.

Alle beveiliging zijn er af mijn maatje heeft geen problemen met andere, we zitten allebij op chello.

Herkent iemand het probleem???,of weet iemand hier een oplossing voor???

Hardstikke bedankt voor de reacties.

Greatz Hans
 
Idd is het niet de juiste sectie, Ik verplaats je vraag dan ook naar de msn sectie
 
Maar ja.

Maar ja,hij staat nu in de juiste sectie.Maar zit(ten)jullie/jij achter een router.En heb je ook problemen om bestanden te verzenden over msn.
 
Hoi Game Master,

Bedankt voor je reactie, nee we zitten niet achter een router e.d.,ik zit wel op een netwerk op pc1 ,dus direct op de kabel.
Nee bestanden uitwisselen geeft geen problemen , het is alleen "praten".

We dachten het gevonden te hebben door weer naar 4.7 tegaan en de reclame onderdrukker uit te zetten .

d.i.m. messenger, het leek te helpen .....maar helaas het was van korte duur, hij klapt er naar 10 seconden weer uit.

We hebben verder geen enkel idee meer waar het aan zou kunnen liggen ,dus misschien wel het netwerk????

Greatz Hans
 
Misschien zit er op het netwerk een firewall ingeschakeld! Schakel deze firewall even uit want firewalls geven veel problemen bij messengers !

Heb je al een clean install gedaan?
en goede stap om terug te gaan naar 4.7 want msn 5 brengt nog zeer veel problemen met zich mee...
 
Heb alles nagekeken en een "clean Install " gedaan

Maar misschien toch nog ff checke ;-)

Laat het weten.

Greatz Hans
 
kan het ook zijn

Maar het kan ook aan het netwerk liggen.Dus als ik het goed begrijp.wil je dus met diegene praten die is verbonden met het netwerk samen met jou.Zo ja,kan dat wel eens problemen leven,misschien omdat er een paar poorten zijn gesloten.Of is/zijn de microfoon wel goed aangesloten.
 
Hoi Game Master,

Nou we zijn er bijna uit alleen de makkelijkste manier zoeken we nog op ons gemak uit.

Probleem bij ons ,was dus toch de firewall ( de xp stond ingeschakeld ) buiten de NIS

Maar........we kunnen toch weer talken als je hem eerst uitzet, dan verbinding maken, en als je verbinding heb kan je alles gewoon weer aanvinken hij klapt dan niet meer uit.

Mogelijker wijs kan de popup killer ook nog een rol spelen,maar iedergeval als je verbinding hebt kan alles weer aan.

Zo hebben we allemaal weer wat geleerd.

Bedankt voor je reactie en adviezen.

Greatz Hans
 
graag gedaan.

Òkee, graag gedaan.Firewalls's hebben af entoe problemen ermee.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan