messenger 7 foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik heb al eerder msn 7 gedownload en toen kreeg ik ook dit probleem: meteen als ik msn messenger open, krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Hoe komt dit?

Bijlagen

• msn probleem2.jpg
    msn probleem2.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 67
Kijk even naar het volgende:

MSN 7.0 (final) loopt vast na aanmelden.

Om MSN 7.0 (final) te laten werken dient er een poort opengezet te worden.
Dit is zeer waarschijnlijk de oplossing:

Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.
Hoe je deze poorten moet openen verschilt per firewall/router.
Voor de router kan je naar -->deze site<-- gaan en je type router opzoeken.

Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=209545

Ik zie ook dat msn twee keer in je taakbalk staat. Hoe komt dit?

dat msn 2 keer in de taakbalk staat, komt doordat ik msn 7 2 keer heb geopend en hij toen dus 2 keer een foutmelding heeft gegeven. Dan blijft bij mij altijd het icoontje nog staan, totdat ik er met mijn muis overheen ga, dan verdwijnt hij wel.

Maar ik kan mijn type router er niet tussen vinden. :confused: ik heb een router van medion maar die staat er niet tussen...

Welk nummer medion-router?

Het klopt dat ze er niet allemaal tussen staan.

Volgens mij is dat inderdaad het type router.

Kan je wel in je router komen?

Zoek anders even het boekje van de router erbij en kijk daar even in voor hoe je in de router kan komen.
Heel misschien staat daar ook in hoe je een poort kan openen (forwarden).

Anders kan je even een screenshot maken van het menu wat je te zien krijgt, wanneer je het IP-adres van de router intypt in de browser. Dan kan ik even kijken naar het menu.

Het probleem is dat Medion Duits is en als ik ga zoeken dus ook vooral op Duitse forums uitkom.

ooh nu zie ik het... ik heb een thomson speettouch 510 v4.2 maar als ik daarop klik snap ik er nog niets van :s

Ik vind toch dat het duidelijk wordt uitgelegt: http://www.portforward.com/alcatel/st510v42-portforwarding.htm

Ik ga er vanuit dat je, het IP-adres om in je router te komen nu weet.

Als je in het menu van de router ben klik je op het plusje (+) voor "advanced".
Er komt nu een rijtje onder advanced. Klik daar op "NAT".

Je krijgt nu een nieuw venster.
Punt 5 van de eerder gegeven link.

Als je klaar ben klik je op save all. Dit staat aan de linkerkant boven het rijtje waar ook "advanced" in staat.

Succes.

Ik heb even iets anders te doen dus vandaar mijn niet complete vertaling bij punt 5. Sorry hiervoor.

Waarschijnlijk heb je deze niet. Vul daar dus 0.0.0.0 in.

The Outside IP address box should be set to 0.0.0.0 unless you have multiple external ip addresses. Most people do not have external ip addresses. External ip addresses can usually be ordered from your ISP at an extra cost.

Volgens mij is dit je lokale IP-adres. Dus het adres van je router naar je computer.

Ik heb ook even met dit probleem geworsteld.
Het probleem loste zichzelf op doo rhet installeren van msnplus (let op: zonder adware installeren).
Daarna geen problemen meer gehad.
Misschien heb je er iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan