Messenger - linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Berichten
777
Yo

Ik heb sinds enkele dagen Redhat Linux geinstalleerd, het bevalt me erg goed :D. Maar ik zou graag een programma hebben voor redhat linux om op MSN messenger te gaan. Ik heb al enkele dingen geprobeert, maa rik krijg ze niet ginstalled :eek: zoals: amsn & gaim. Weet er iemand een msn die werkt onder red hat 9 en die een beetje weet hoe ik het deftig kan installen ;)?

alvast bedankt
 
Zit kopette ook niet bij red hat? Kon ik zelf aardig mee overweg in suse.
 
Red Hat linux heeft standaard het programma Gaim.
Dit kun je ook als MSN Messenger gebruiken

staat onder internet applications

meer info voor een eventuele update naar de nieuwste versie = http://gaim.sourceforge.net/downloads.php

Gaim 0.75 is de laatste versie op het moment.

succes!!

Michel
 
Als je het mij vraagt is Rad Hat meer op zakelijke toepassingen gericht en is de speeltuin van Red Hat - Fedora meer geschikt voor thuisgebruik. - Ik neem tenminste aan dat je dit thuis gebruikt aangezien je msn wilt gebuiken.
 
Als je het mij vraagt is Rad Hat meer op zakelijke toepassingen gericht en is de speeltuin van Red Hat - Fedora meer geschikt voor thuisgebruik. - Ik neem tenminste aan dat je dit thuis gebruikt aangezien je msn wilt gebuiken.

Als je Fedora als hobby gebruik ziet moet je weten dat zowat het hele CERN met Fedora werkt met toegevoegde wiskunde libraries, dat wel
 
Fedora is toch meer op de desktop gericht? Dat zou ik nou niet als hobby gebruik willen betitelen.
Maar als ik het goed begrepen heb is fedora de distro waar meer de dingen uitgeprobeerd worden dan in Red Hat zelf. Zoals openSUSE voor suse is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een half-gare distro is. Fedora steekt prima in elkaar voor zover ik er ervaring mee heb.
 
Fedora is toch meer op de desktop gericht? Dat zou ik nou niet als hobby gebruik willen betitelen.
Maar als ik het goed begrepen heb is fedora de distro waar meer de dingen uitgeprobeerd worden dan in Red Hat zelf. Zoals openSUSE voor suse is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een half-gare distro is. Fedora steekt prima in elkaar voor zover ik er ervaring mee heb.

Er zijn wel 100 lunix'en, van eenvoudig tot gecompliceerd aan toe. RedHat Linux zit in de zakelijke hoek net als Microsoft's Suse 10+...
Fedora en Suse 9 ziijn totaal in de public domain, in ieder geval zijn Centos, RedHat en Fedora familie van elkaar, Centos heeft een flink aantal wiskunde bibliotheken ed. ingebouwd, ze gebruiken het oa. bij het CERN in Zwitserland als ik het goed heb.. Of Centos gratis is weet ik niet.
 
Centos is gratis en vooral vrij. Centos is 'an Enterprise-class Linux Distribution "derived from sources freely provided to the public by a prominent North American Enterprise Linux vendor"'
 
Red Hat linux heeft standaard het programma Gaim.
Dit kun je ook als MSN Messenger gebruiken

staat onder internet applications

meer info voor een eventuele update naar de nieuwste versie = http://gaim.sourceforge.net/downloads.php

Gaim 0.75 is de laatste versie op het moment.

succes!!

Michel

De naam van gaim is veranderd door pidgin en is verkrijgbaar bij http://pidgin.im
Het kan 16 verschillende chat protocollen draaien, wat wil je nog meer !!!
 
Laatst bewerkt:
Niet nodig om in een topic uit 2004 berichten te plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan