messenger msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Ik heb net een nieuwe pc met vista en ik heb hem nog geen kwartier en de eerste tranen zijn al gevallen, ik raak zo gefrustreerd van het feit dat nog NIKS werkt. Ik wil nub graag MSN in werking stellen zodat ik met mensen kan overleggen maar zelfs dat krijg ik niet aan. MSN zit standaard op vista dus dat is gelukt maar ik kan geen verbinding maken. Wie helpt mij uit de brand en laat me weer iets blijer voelen met mijn nieuwe pc want momenteel ben ik alleen maar verdrietig :confused: :confused: :confused:
 
Het is een beetje warrig wat je schrijft vind ik.
Je msn meld niet aan? Komt dit doordat je geen internetverbinding hebt of krijg je een foutmelding?

Drivers van internet misschien instaleren?
 
Hoi,
Ik heb zelf dualboot XP/Vista maar MSN levert geen problemen op Vista bij mij.
Krijg je een foutmelding of wat gebeurt er?
Heb je al de nieuwste Live Messenger gedownload en geeft je firewall geen problemen?
 
Laat ik beginnen te zeggen dat ik een leek ben op pc gebied en vandaar dat ik zo blij ben met fora als deze. Ik heb wel internet verbinding maar als ik messenger (wat standaard in mijn vista zat) wil gebruiken dan krijg ik een foutmelding en wel

81000306
 
Gebruik die eens niet en download de nieuwste versie van Live Messenger.
let op...als je een firewall gebruikt moet deze wel toestemming geven om Live Messenger verbinding met internet te laten maken. Heb je een Firewall?


Hier haal je Live Messenger:



http://services.nl.msn.com/messenger
 
en waar zet ik die live messenger neer want begrijp echt niks van die nieuwe indeling van vista en mijn nieuwe pc met twee partities enzo

En een fite wall ??? Ik heb northon er op zitten daar zit denk ik we een fire wall in maar had deze net al even helemaal uit gedaan
 
Maak even een mapje aan met de naam software op één van je partities. Bij mij staat er zo'n mapje op de E schijf. Laat hem daar opslaan en installeer hem vandaar uit!
 
Ik heb het gedaan, kan dan alleen kiezen voor msn verwijderen of repareren, heb dat laatste even gedaan moest toen op nieuw opsarten maar probleem blijft\
 
is trouwens denk ik wel een nieuw versie er staat dat hij geinstalleerd is op 10 aug
 
Raar, ik zou het ook zo snel even niet weten.
En als je firewall uit is gaat het nog niet?
 
nee en heb het echt nodig want via msn zou ik wat hulp en programma's enzo kunnen krijgen maar nu kan ik niks :confused: :confused: :confused:
 
Verbindingsproblemen
Hoe los ik het probleem 81000301 of 81000306 op?

Wanneer je je probeert aan te melden bij MSN Messenger, verschijnt mogelijk het volgende foutbericht:

* Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of je internetverbinding. Zorg ervoor dat je verbonden bent met internet.

Probeer het volgende om het probleem op te lossen:

1. Zorg ervoor dat je verbonden bent met internet.
2. Zorg ervoor dat je de laatste versie van MSN Messenger hebt geïnstalleerd.
3. Zorg ervoor dat je de laatste updates hebt geïnstalleerd die voor je besturingssysteem beschikbaar zijn. Ga voor Microsoft® Windows®-besturingssystemen naar de website Microsoft® Windows® Update.
4. Als je een firewall gebruikt, zorg er dan voor dat MSN Messenger volledige toegang heeft door de firewall heen. Zie de documentatie bij de firewall voor meer informatie.
5. Controleer de geavanceerde verbindingsinstellingen voor MSN Messenger.

Opmerkingen

* Als je computer deel uitmaakt van een bedrijfsnetwerk, neem je contact op met je netwerkbeheerder om ervoor te zorgen dat MSN Messenger-service toegang heeft tot het netwerk.
* Als je een inbelverbinding gebruikt, is het mogelijk dat tijdens de verbinding een time-out optreedt. Probeer het later nogmaals.


bron
 
* Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door onjuiste beveiligingsinstellingen van Internet Explorer. Die kun je als volgt checken: klik op "Extra" --> "Internet-opties" --> "Geavanceerd" --> kijk of die opties "SSL 2.0 gebruiken" en "SSL 3.0 gebruiken" zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan, klik op "Toepassen" en daarna op "OK".

* Open MSN Messenger --> "Extra" --> "Opties" --> "Verbinding" --> vinkje weghalen bij "Ik gebruik een proxy server box". Probeer daarna opnieuw aan te melden. Als dat niet lukt, plaats dan 't vinkje opnieuw en probeer weer aan te melden.

* Klik op "Extra" --> "Internet-opties" --> "Verbindingen" --> "LAN-instellingen" --> "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" aanvinken --> klik in dit scherm op "OK" en in 't daarvóór verschenen scherm eerst op "Toepassen" en daarna op "OK".

* Klik op "Start" --> "Uitvoeren" --> typ (of kopieer en plak) regsvr32 softpub.dll --> klik op "OK". Start voor de zekerheid opnieuw op en probeer je opnieuw aan te melden.

Hopelijk zit hier iets bruikbaars bij!
 
Bedankt voor je uitvoerige bericht maar het heeft nog niet mogen helpen. Ik denk ook dat ik niet zo handig ben om dit alles zelf uit te gaan proberen want begrijp niet alles even goed, misschien beter stap voor stap
 
ok, probeer ff het volgende:
klik start>alle programma's>bureauaccesoires>opdrachtprompt
typ hier: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
knippen en plakken mag ook, dan even waqchten tot je de cursor weer ziet knipperen.
even opnieuw opstarten, en kijken of het werkt.

nog even een aanvulling, omdat je vista hebt moet je misschien even de opdrachtprompt rechts aanklikken om in te loggen als administrator.
ik draai XP altijd als admin, vista werkt anders heb ik begrepen.
dus rechts aanklikken, selecteer "uitvoeren als" en dan kiezen voor administrator
 
Laatst bewerkt:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: je hebt echt mijn hele avond goed gemaakt.
Stap 1 (van de 10000) is overwonnen nu op naar de rest.
jeetje wat ben jij een topper. Hoe had ik dit nu zelf moeten weten als blone pc dummie ? Echt super volgens mij werkt het, ga het meteen uitproberen
JOEPIE JOEPIE JOEPIE
 
ben je blij of zo?:)
zet je nog even de status van de vraag op opgelost (rechtsonder) ?
veel plezier met MSN dan maar
 
ik ben echt heel blij kan het wle van de daken afschreeuwen. Ik ga nu op naar probleem 2 en nogmaals bedankt, zal min vraag op opgelost zetten wist niet dat ik dat moest doen
 
Fijn dat het opgelost en excuses dat ik je niet verder kon helpen...@dalimens,mijn complimenten:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan