messenger service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
O wat irritant!!!

Net Windows er opnieuw opgezet en hoppa daar komen de popups... Alleen maar popups van messenger-service die om de 5 minuten verschijnt. :shocked: zelfs als ik geen internet aan heb staan!! Belachelijk... en ik weet dus niet hoe ik hier af moet komen... :(
Hij wil heel graag dat ik vaan registery cleaner iets instaleer, maar dat wil ik nmiet, want dat kost geld. :D

Weet iemand hoe ik hier af kan komen? :confused:

Ik weet niet goed hoe dit moet, dus ik doe het vast verkeerd....
:o

Anders:
via Start naar Uitvoeren, typ 'services.msc' en klik op OK. In de lijst die het Services-scherm nu laat zien, zoekt u naar Messenger. Dubbelklik erop om het Eigenschappen-venster te openen. Op het tabblad Algemeen kiest bij u Opstarttype voor Uitgeschakeld. Klik vervolgens op OK.

Daarbij deze vermelding:
Messenger Service heeft helemaal geen raakvlakken met msn of met Windows Messenger.
Als je SP2 gedownload hebt, is deze optie van Jozo standaard uitgeschakeld.

Het is een handige tool in windows gebakken, die helaas door hackers / reclame makers wordt misbruikt.
Bedoeling was, om via start / uitvoeren een regel te typen die aan een medewerker of systeem beheerder kon worden getoont.
De syntax daarvoor is (met ingeschakelde messenger service op beide machines):
net send ip-nummer-of-pc-naam bericht [enter]

net send 192.168.2.12 Hallo Mitsie007, kom je koffie drinken? kan dan een bericht zijn.

Uitschakelen van deze optie is dus het beste.

Laatst bewerkt:
Okey!!
bedankt allemaal, ik heb ook weer wat nieuws geleerd.:rolleyes:

De computer det het inderdaad weer!!!!:D
Top :thumb:

;) Mitsie007

Klik je dan nog even op "Vraag is opgelost" rechts onderaan je scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan