messenger wil me niet aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,
Ik krijg het niet voor elkaar om MSN messenger op te starten. De foutmelding die ik krijg is de code 81000378. Mijn lijst met contactpersonen is niet beschikbaar.

Ik snap er niets van.
Wie weet raad?

groet,

Robin

Messenger heb ik op 2e PC's geinstalleerd. De eerste PC waar het op staat, kan ik me aanmelden, maar op de 2e PC niet. De 2e pc is gisteren aangeschaft. De pc's zijn via een router op het internet aangesloten.

groet,

Robin
:)

Probeer je je toevallig aan te melden terwijl je al op msn bent op de andere PC?

Want dat werkt niet zo lekker.

mooie site Baldy, dank je. Helaas staat de foutmelding 81000378 hier niet bij. Ik heb wel de firewall afgesloten, gecheckt of vinkje bij Offline onder Bestand bij het Internet weg is.

Het gekke is dat ik wel op msn kan komen via PC1, maar nog niet PC2.

Weet jij of iemand anders nog een oplossing?

groet,

Robin
:confused:

Dit is wat ik las op een ander forum:

---------------------------------------------------------------------------------------

RE: -*-Lijst van contactperonen niet beschikbaar(81000378)-*-
Hey,
Het probleem is opgelost.
Bij mij lag het probleem bij de proxyserver.
Deze heb ik uitgeschakeld, en wel bij Extra=> Internetopties=> Verbindingen => LAN-instellingen => Een proxyserver voor het netwerk gebruiken... (deze optie uitvinken)

Kijk hier eens.
Er staan allemaal antwoorden hoe het kan komen en hoe het opgelost is.

Ja, gelukt! Ik heb de messenger opnieuw geinstalleerd volgens de procedure die RVE123 heeft aangeraden op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=209545 . Ik heb de procedure ff gekopieerd hiernaar toe.

Iedereen bedankt!
groet,

Robin

:thumb::thumb::thumb:

Procedure opnieuw installeren messenger.
Opnieuw installeren.

Er zijn meerdere manieren om MSN Messenger (en Messenger Plus) te verwijderen en daarna weer te installeren, maar bij de meeste manieren mist een stap.
Deze oplossing werkt voor meerdere problemen. Bijvoorbeeld als je iedere keer de melding krijgt ''er zijn nieuwe updates'' Dit is de oplossing:

Verwijder msn (en msn plus) en installeer msn (en eventueel Messenger Plus) daarna opnieuw. Volg deze aanwijzingen PRECIES (Niets overslaan):
1. Ga naar software en verwijder msn (indien aanwezig Messenger Plus).
2. Start de computer opnieuw op.
3. Ga naar je harde schijf en verwijder (indien aanwezig) de mappen van msn en Messenger Plus.
4. Start opnieuw op.
5. Ga naar de site van msn en download de nieuwste versie van msn (eventueel die van Messenger Plus).
6. Installeer msn (eventueel msn plus).
7. Start opnieuw op.
8. Kijk of msn het nu goed doet.

Soms is het nodig om na punt 3 nog even een registercleaner te draaien. -->CCleaner<-- kan je hier voor gebruiken. Punt B van de Handleiding.

Bij Messenger Plus kan je eerst een back-up maken van de instellingen. Open msn en ga naar plus>voorkeuren. Daar staat linksonderin back-up. Dan selecteer je ''instellingen exporteren. Kies een map uit en na herinstallatie kan je ze weer importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan