Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een familielid vraagt mij via Messenger 4.7 haar te helpen met een akkevietje op haar computer. Zij heeft Windows XP Home en ik Professional. Via de Messenger is er contact: ik zie haar pionnetje groen worden/online gaan en bovendien kunnen we chatten. Als ik echter haar uitnodiging voor hulp accepteer, proberen de computers verbinding te maken (ik ADSL en zij analoog) maar het eind van het liedje is dat ik een melding krijg
(helaas vergeten) waarin staat dat de verbinding niet to stand gebracht kan worden en zij de volgende melding krijgt:
"Error 0x80ee000c. SIP Transaction Timed Out". Volgens haar computer zou de fout bij mij liggen en ik heb al wat aan mijn firewall zitten veranderen (in- en outbound e-mail protection uitgezet). Het lukt echter niet de verbinding tot stand te brengen zodat ik haar bureaublad te zien krijg: zij kreeg wel die optie voorgeschoteld: welke delen van jouw pc moet hij (ik) kunnen manipuleren (vrij vertaald).

Weet iemand raad?

sgrav000

Vaak werken twee verschillende versies niet met elkaar. Maar waarom gebruik je hulp op afstand van XP zelf niet dan??

versie

Dank, Raymond Bos, voor jouw antwoord. Wat is de laatste versie van Messenger (ik heb 4.7)? Het familielid heeft de laatste versie vandaag gedownload. Als er bij de Messenger een nieuwe versie beschikbaar was dan was hij er in het verleden als de kippen bij om zich te melden. Dat gebeurt nu niet dus ik denk dat ik de laatste versie heb maar misschien zit ik fout. Waarom heeft Windows Update de nieuwste versie anders niet geïnstalleerd? Mocht ik niet de nieuwste versie hebben, waar kan ik die downloaden?

sgrav000

De laatste versie is 6.1 en kan je hier downloaden.
Windows update doet dit niet om dat het geen essentiële update voor je besturingssysteem is.

Succes,

Raymond

Re: versie

Geplaatst door sgrav000
Dank, Raymond Bos, voor jouw antwoord. Wat is de laatste versie van Messenger (ik heb 4.7)? Het familielid heeft de laatste versie vandaag gedownload. Als er bij de Messenger een nieuwe versie beschikbaar was dan was hij er in het verleden als de kippen bij om zich te melden. Dat gebeurt nu niet dus ik denk dat ik de laatste versie heb maar misschien zit ik fout. Waarom heeft Windows Update de nieuwste versie anders niet geïnstalleerd? Mocht ik niet de nieuwste versie hebben, waar kan ik die downloaden?

sgrav000

Het gaat hier om twee verschillende programma's, ondanks dat ze sterk op elkaar lijken en precies dezelfde functie hebben. Die Messenger 4.7 (die in XP is geïntegreerd) is Windows Messenger 4.7. De versie 6.1 waar Raymond Bos aan refereert is MSN Messenger 6.1.
Als je nu MSN Messenger 6.1 installeert, wordt Windows Messenger 4.7 daar niet door overschreven (dit omdat het dus twee verschillende programma's zijn). Dan heb je dus twee Messengers op je pc.
Wil je alleen MSN Messenger 6.1 op je pc hebben, dan zul je Windows Messenger 4.7 nog moeten verwijderen. Hoe je dat laatste voor elkaar kunt krijgen kun je wel vinden via de zoekfunctie van Helpmij, daar zijn al heel wat topics aan gewijd.

Ik help nog een handje.
Als je Windows Messenger 4.7 wil verwijderen dan moet je even een scriptje dowladen die dat voor je doet.
Dat kan hier

Succes maar weer.
Raymond

Geplaatst door Raymond Bos
Ik help nog een handje.
Als je Windows Messenger 4.7 wil verwijderen dan moet je even een scriptje dowladen die dat voor je doet.
Dat kan hier

Andere methode: Start -> Uitvoeren en daar de volgende regel plakken:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

nieuwe versie MSN Messenger

Ik heb op jullie aanraden MSNMessenger gedownload en geïnstalleerd. IK heb mijn familielid nog niet kunnen bereiken om het uit te proberen. Het goed mogelijk dat dit het probleem is: ik had Windows Messenger en zij MSN Messenger. Zij heeft hem, eergisteren gedownload (dus dat kan alleen MSN Messenger zijn). Ik heb overigens nog geen contact met haar kunnen krijgen.
Wanneer ik contact met haar heb zal blijken of het nu wel werkt. Geeft het wat als ik Windows Messenger op mijn pc laat staan. MSNMessenger opent standaard.

sgrav000

Zoals ik ook al eerder zei, als het echt niet lukt met Messenger gebruik dan gewoon Hulp Op Afstand van XP zelf.

hulp op afstand van XP zelf

Zoals ik ook al eerder zei, als het echt niet lukt met Messenger gebruik dan gewoon Hulp Op Afstand van XP zelf.

Messenger van Windows XP? Die gebruikte ik! ik heb nu net Hulp op Afstand van MSN geïnstalleerd! Of bedoel je nog wat anders?

sgrav000

Nee, gewoon hulp op afstand van XP niet van Messenger.
Ga naar "start"en "alle programma's"daar staat het onder.

verbinding

Het is me helaas tot op heden niet gelukt een verbinding in het kader van Remote Assistance met genoemd familielid te krijgen. Noch in Windows Messenger, noch in MSN Messenger. We kunnen via de verbinding wel chatten met elkaar en wanneer zij een actie pleegt (aan-, afmelden, Remote Assistance aanvragen enz zie ik dat meteen op mijn pc) zie ik dat meteen op mijn scherm. Het lijkt er dus op dat selectief bepaalde handelingen onmogelijk zijn. Ik heb een P IV, 256 mb, W XP Prof, NAV 2003 en ZA Pro. Zij heeft een pas geïnstalleerde W XP Home op een gloednieuwe pc. Nu las ik ergens dat je jouw pc kon configureren voor gebruik bij Remote Assistance. Ik ben ook in dat scherm geweest. Het gaat over verlof geven om onderdelen van de pc te gebruiken zoals b.v. het Bureaublad. Ik ben vergeten hoe ik in dat scherm gekomen ben. Ik vermoed dat zij mij daarin verlof moet geven om het gebruik van haar pc gedeeltelijk over te nemen. Weten jullie waar ik dit scherm kan vinden?
Weten jullie ook wat aan ZA gewijzigd moet worden om RA mogelijk te maken?

sgav000

Heb je dat al geprobeerd??:rolleyes:

verschil analoog - breedband

Het familielid zit op het internet met analoog, ik met breedband. De analoge lijn trekt het niet, vandaar.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan