Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo wie kan mij helpen? ik zoek een manier om de messenger van xp uit te zetten zodat die niet steeds mee opstart.
Ik heb dit al geprobeerd met regcleaner en met XP anti spy maar dat lijkt niet te werken.

Wie helpt??

Alvast bedankt.

Ron

moet het verwijderd worden of moet hij niet automaties aanmelden???:rolleyes:

voor niet automatisch aanmelden, ga je naar extra, opties, algemeen, en dan vinkje uitzetten bij messenger automatisch uitvoeren!

Om niet gelijk met je pc op te starten:
Start/Uitvoeren: "msconfig" intikken. Naar tabblad "Opstarten" en Messenger uitvinken.

Ik had hetzelfde probleem.
Ergens in "Helpmij" heb ik deze oplossing gevonden.

"Je vergist je: niet MSN Messenger zit standaard in XP, maar Windows Messenger. (Dit zijn twee verschillende programma's, die overigens sprekend op elkaar lijken.) Windows Messenger kun je als volgt definitief verwijderen:

ga naar Start -> Uitvoeren en type (of plak) daar de volgende regel:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klik OK en Windows Messenger is weg."

Zelf heb ik deze oplossing gebruikt en het werkt!!!!

Verwijder Windows-Messenger

Let op: dit geldt voor de ingebakken Windows-Messenger in XP en niet voor de MSN Messenger

Ga naar Windows Verkenner , contoleer bij Extra, Mapopties of verborgen bestanden weergeven aanstaat.
Ga dan naar --> C:\Windows\Inf\
Open daar het bestand Sysoc.inf
In dit bestand staat de regel "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7"
Verwijder uit deze regel het woordje "hide" zodat de regel er als volgt uitziet: "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7"
Sla vervolgens het bestand Sysoc.inf op en sluit het af

Nu kan je de Windows-Messenger verwijderen via:
Start --> Configuratiescherm -->Software --> Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.

Of probeer mijn bijlage eens... Die doet het allemaal automatisch.. ik neem aan dat het om messenger 4.7 gaat?

Bijlagen

super

Super zo veel reacties mijn probleem is opgelost.

Dank aaan allen die gereageerd hebben.

Groetjes,

Ron

msconfig

ik heb hem in msconfig uitgevinkt.
Maar inmiddels is hij weer terug ik snap er niets van dus ik ga nog een van de andere oplossingen proberen.

Groet van,

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan