Met 1 computer geen draadloos internet en met de ander wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik zit al de hele dag te prutsen met een probleem. Ik maak gebruik van de Horizon box van UPC (ook als modem/router). Aangezien de verbinding op de tweede verdieping niet al te best is, heb ik een WIFI-repeater ertussen gezet. Nu dat (succesvol) is gebeurd heb ik geen Wifi-verbinding meer op één laptop én niet meer op één mobiele telefoon (Samsung Note III). Een Ipad, een andere laptop en twee Samsung Galaxy SII-telefoontjes doen het wel. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, maar het is wel toevallig dat ik, nadat ik de WIFI-repeater aan heb gezet ineens geen verbinding meer heb op Laptop 2 en de Samsung Note.

Op de Horizonbox staat de DHCP gewoon aan.
Beide laptops beschikken over Windows 8.1 (64 bit). Beide hebben de IPv4-instellingen op automatisch staan. Met Laptop 1 kan ik probleemloos op internet en met de ander sinds vandaag niet. Laptop 2, die niet verbonden is, geeft aan dat hij een beperkte verbinding heeft. Wanneer ik op Probleemoplossen klik, zie ik dat het ligt aan een ongeldige IP-configuratie. Als ik bij Laptop 2 in het Netwerkcentrum kijk zie ik dat "toegangstype" op "Geen internettoegang" staat en dat het een openbaar netwerk is.

Ik heb al geprobeerd om de computer te herstellen naar een eerdere situatie, maar dit lost het probleem niet op. Wel kan ik het probleem omzeilen door op Laptop 2 een statisch IP-adres op te geven door gebruik te maken van de gegevens van Laptop 1 (ipconfig/all).

Ik wil alleen geen gebruik maken van een statisch IP-adres, maar van een dynamisch IP-adres. Ik weet alleen niet waar ik het nu moet zoeken. Waarom heb ik het probleem op het ene apparaat wel en op een ander niet? Ook de Samsung Note III geeft telkens aan dat hij een IP-adres probeert te verkrijgen, maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Heb het probleem nu opgelost door de Wifi repeater er tussen uit te gooien en de Horizon box/router opnieuw op te starten. Vervolgens alles gecheckt en...alles heeft verbinding.
Blijkbaar stoort er iets op de lijn anders kan ik het niet verklaren. Bij het koppelen van de Wifi repeater aan de Laptop kwam wel de melding dat hij het SSID en de bijbehorende gegevens had gekloond, maar dat lijkt mij ook ergens wel logisch. Op de Wifi analyser app op mijn telefoon zag ik ook twee identieke SSID's.

Vermoedelijk kan Horizon daar niet mee omgaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan