Met 1 keuzevakje alle items in de lijst selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
In mijn formulier heb ik een subformulier.
In dit subformulier filter ik bepaalde records op bv.ordernummer.
Op mijn hoofdformulier wil ik een selectievakje plaatsen en wanneer ik dit aanvink zouden alle items in mijn subformulier ook een vinkje moeten krijgen.
Ik kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen.
Heeft er iemand enig idee ?

Alle zichtbare items in het subformulier, of alle records uit het subformulier? Dat maakt namelijk nog wel uit. Het laatste is een kwestie van een Bijwerk query starten die alle vinkjes in het subformulier update en op TRUE zet. Gevolgd eventueel door een Refresh op het subformulier. Die actie start je dan vanuit de gebeurtenis <Bij klikken> van het selectievakje. Je kunt, als je dat wilt, de status van het hoofdselectievak gebruiken als waarde voor het subformulier, zodat je in één keer alle records kunt selecteren, en deselecteren.

Bij alle items die getoond worden in het subformulier moet dan een vinkje geplaatst worden.
Hoe formuleer ik de criteria dan in de bijwerkquerie ?

Ik heb voor alle duidelijkheid een screenshot genomen omdat het misschien moeilijk is om te begrijpen wat ik juist bedoel.

Bijlagen

Er vanuitgaande dat je met 'alle items die getoond worden in het subformulier' ook alle records (zichtbaar of niet) bedoelt, kun je een simpele Update query maken, en die uit laten voeren. Wil je die helemaal zelf maken (en natuurlijk wil je dat ;) ) dan maak je eerst de bijwerkquery, kopieer je vervolgens de SQL ervan en maak je daarna een gebeurtenis <Bij klikken> van het selectievakje. Daarin pas je dan de code aan, zodat je de waarde uit het selectievakje kunt halen.
Die SQL ziet er dan ongeveer zo uit:
Code:
Private Sub chkAll_Click()
    CurrentDb.Execute "UPDATE Leden SET Selectie = " & Me.chkAll, dbFailOnError
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan