met 1 link, 2 frames tegelijk openen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mferon

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Berichten
38
Wie kan mij vertellen hoe ik, door op één link te klikken, 2 frames tegelijk kan laten openen ?

Alvast bedankt !
 
Code werd verkeerd weergegeven, opnieuw....
2 mogelijkheden....

<a
href="j avas cript: parent.one.location='frame1.html';parent.two.location='frame2.html'">
Change </a>

--------------------------------------------------------------------------------

change it to suit your needs.

one/two = the name of your frameset frames.
frame1.html/frame2.thml = the pages you want to change to.( your page names)
===========
<a href="#" onClick="j av as c ript : w indow.frame1.location='http://whatever.com';
window.frame2.location='http://whateverELSE.com'">click here</a>


En dan j avas cript aan elkaar.
En spaties weglaten.
:cool:
 
en hoe geef ik aanwelke pagina in welk frame opent ?

bijv. ik wil pagina1.htm openen in het linkerframe en pagina2.htm in het rechterframe.
 
Je frames hebben een NAME
Deze gebruiken.
Staan je linken in NAME=menu
dan
parent.one.location='frame1.html'
parent.menu.location='pagina1.html'

:cool:
 
Ik krijg het voor geen meter. Ik weet dat deze vraag al duizend keer is gesteld en ik heb wel 25 voorbeelden bekeken van anderen die hetzelfde probleem hadden, maar ik snap er echt niets van.

Wat moet nou in de HAED en wat in de BODY ?
Als ik meerdere links heb, wat moet ik dan herhalen (welke regel).

Welke namen moet ik vervangen in het scriptje ?

Ik ga slapen want ik word er even niet goed van. Hopelijk kom ik er morgenvroeg uit !
 
ok, even stapsgewijs.

wat heb je nodig?
1. de namen van je frames die gewijzigd worden.
2. de pagina's die je wil laten zien.

Dan:

Er hoeft NIETS in de head, alleen de link pas je een beetje aan.

stel je voor dat dit je frameset is:
Code:
<frameset rows="10%,*" border="0">
    <frame name="[b]boven[/b]" src="boven.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
        <frameset cols="10%,*" border="0">
        <frame name="[b]links[/b]" src="links.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
        <frame name="[b]main[/b]" src="start.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
    </frameset>
</frameset>

stel dat je nu de frames "boven" en "main" wil wijzigen en in "boven" moet pagina_hoi.htm komen en in "main" pagina_blaat.htm, dan ziet je link er zo uit:
Code:
<a href="java_scr_ipt: parent.boven.location='pagina_hoi.htm';parent.main.location='pagina_blaat.htm'">linktekst</a>

even de _ weghalen

grtzzz

t.
 
Laatst bewerkt:
Oke, de regel zit erin, maar de tekst..."linktekst"...is niet blauw, en dus niet çlickable' zal ik maar zeggen.
Het ziet er alsvolgt uit...

<href="ja va script: parent.onder1.location="pagina_links.htm";parent.onder4.location="pagina_rechts.htm">linktekst</a>

Wat doe ik verkeerd ?
 
Voor wat betreft mijn frameste, daar staat: target=.... moet ik dat dan weghalen ?
 
jij hebt:
<href=blabla bla

er moet staan:
<a href=blabla bla

Enneh.. volgens mij kan het geen kwaad om het target weg te halen..

t.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan