met 2e HD werkt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkorebrits

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
ik draai op winXP, wanneer ik een 2e HD aansluit start hij niet meer op.. in de bios zie ik het gewoon goed als prim slave maar na het 'loading' scherm van windows blijft het scherm zwart. hoe kan dit?

Staan de jumpers goed? Probeer anders eens een andere controller.

jumpers staan goed, anders zou hij em niet in de bios kunnen zien als slave, wat bedoel je met contoller? de sec. ide bus?

Op welk IDE kanaal is de harddisk aangesloten ? Primair of secundair. Zijn de BIOS instellingen juist voor dit kanaal (kan bijvoorbeeld op ATAPI,CD-ROM of USER staan) gebruik AUTO als je niet zeker bent. Verder is het, afhankelijk van je moederbord en andere harddisk, nog mogelijk dat de IDE kabel die je gebruikt niet geschikt is en je ipv. een 40 aderige kabel een 80 aderige nodig hebt

Mogelijk kan jouw BIOS versie de grote van de nieuwe schijf niet aan. Dit kun je controleren bij de fabrikant mbv de BIOSversie.

Het BIOS updaten kan dan soelaas bieden. Dit is nu echter niet erg aan te raden met het energienet nog op code oranje...

Geplaatst door @temptation
Mogelijk kan jouw BIOS versie de grote van de nieuwe schijf niet aan. Dit kun je controleren bij de fabrikant mbv de BIOSversie.

Het BIOS updaten kan dan soelaas bieden. Dit is nu echter niet erg aan te raden met het energienet nog op code oranje...

Geplaatst door rkorebritsde bios zie ik het gewoon goed als prim slave

maar het lijkt nu of de hd helemaal stuk is :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan