Met Access mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hallo,

Ik ben op zoek naar een methode om emails te versturen via Access. Ik moet met één druk op de knop naar verschillende adressen verschillende emails versturen, daarom kan het niet via Outlook.

Wie weet een methode om naar verschillende adressen verschillende emails versturen met 1 druk op de knop alleen met MS Access?

Groeten Kay

Hallo KaY.NL,

ik zou niet weten waarom dat niet mbv Outlook kan ;)

Over het versturen van emails via Outlook is plenty te vinden in het forum (of ik moet me vergissen).

Groet,

Tardis

Via outlook moet je telkens het versturen bevestigen. Het gaat om het versturen van een vijftigtal emails. Ik wil niet telkens op 'Verzenden' klikken. Of hoeft dit ook niet?

Die programma's ken ik. Het gaat alleen om het versturen van mails binnen een bedrijf. Ik wil het graag op 'de officieële' manier doen en niet afhankelijk zijn van thirdparty apps.

Kijk eens in Access Help naar de methode SendObject.
Zal ongetwijfeld ook al eerder besproken zijn in het forum, zou zeggen, zoek even rond.

Groet,

Tardis

Wat moet met MAPI, de SendObject methode?

Heb ik nog nooit gehoord.
Enige dat je hoeft te doen is een stukje VBA code schrijven waarin je de methode SendObject gebruikt, meer niet.
Ben zeer benieuwd waar je deze info vandaan haalt.

Groet,

Tardis

Die SendObject methode moet toch ook weten hoe de mail verstuurd moet worden. Via welke server enzovoorts. Om dat aan te geven heb je MAPI nodig voor zover ik het begrijp.

Je zoekt het veels te ver.
Je hebt niks geen MAPI nodig.

Probeer maar eens uit ;)

Groet,

Tardis

Oke daar heb je gelijk in. Met die methode is het neit vereist. Maar ik krijg nu telkens de vraag of ik wil 'toestaan' dat access een mailtje verstuurd via mijn computer. Als ik hier een loop van 50 overheen zet. Krijg ik 50 van die schermpjes die ik allemaal weg moet klikken.

Dan zul je ClickYes moeten gebruiken.
Of wellicht Redemption (ben niet zeker of je dat ook kunt gebruiken).

Groet,

Tardis

Ah kijk dat is beter. Ik had niet verwacht dat ClickYes de melding direct zou weghalen. (Je kunt namelijk pas na 10 seconden op 'Toestaan' klikken) Dit doet het programmaatje echter wel. Toch wel superhandig! Ik dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan