• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met commandbutton switchen tussen tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemsb

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo allemaal,

Heb een probleempje die ik met de zoekfunctie niet heb kunnen vinden in dit forum:

Ik heb een Userform gemaakt waarin ik 2 Commandbuttons wil maken waarmee je tussen de werkbladen kunt switchen. Zo hoef ik niet op ieder werkblad knoppen te maken met:

Worksheets("Blad").Select

Dus de ene knop doet -1 en de andere doet + 1.

Weet iemand hier de code voor?

Willemsb, Wat is er mis met het aanklikken van de 'tabs' aan de onderkant van je worksheets?

Groet, Leo

Macro

Dat kan met een macro
maak eerst je handeling met automatisch opnemen voor macro.
zet een link met je commando button naar je pas gemaakte macro.
Opgelet soms worden macro's tegen gehouden door je virusscanner of door de beveiliging van excel zelf.

Hopend ben je geholpen
Vriend. groet
mschell

Bij de ene knop

Code:
ActiveSheet.Next.select

en de andere

Code:
Activesheet.Previous.Select

Mvg

Piet

Tilpi, Willemsb, Hou er wel rekening mee dat je foutmeldingen krijgt als je onder de 1e of boven de laatste sheet probeert te komen...
Mijn oplossing voorkomt dat.
Code:
Private Sub cmdVolgende_Click()
Dim i As Integer

i = (ActiveSheet.Index Mod Sheets.Count) + 1 'ga na de laatste sheet terug naar de 1e

Sheets(i).Select

End Sub

Private Sub cmdVorige_Click()
Dim i As Integer

i = ActiveSheet.Index - 1
    If i = 0 Then i = Sheets.Count 'ga na de 1e sheet terug naar de laatste

Sheets(i).Select

End Sub
Zie ook de bijlage...

Groet, Leo

Bijlagen

...en misschien vind je dit ook nog wel een leuke (heb ik vorig jaar een keertje gemaakt)

Groet, Leo

Bijlagen

Tilpi, Willemsb, Hou er wel rekening mee dat je foutmeldingen krijgt als je onder de 1e of boven de laatste sheet probeert te komen...

Misschien een domme opmerking maar als je op het eerste blad de knop vorige weglaat en op het laatste de knop volgende, dan ben ik benieuwd waar die foutmelding vandaan moet komen.

Mvg

Piet

als je op het eerste blad de knop vorige weglaat en op het laatste de knop volgende, dan ben ik benieuwd waar die foutmelding vandaan moet komen.

Mvg

Piet
Tilpi, De knoppen staan niet op de sheets zelf... ;) (dat haal ik uit deze regel)
willemsb zei:
Ik heb een Userform gemaakt waarin ik 2 Commandbuttons wil maken waarmee je tussen de werkbladen kunt switchen
Dus ik denk dat de TS dmv een toetscombinatie dit formulier wil oproepen.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Ik zei het toch. Een domme vraag.
Niet goed gelezen.:(

Mvg

Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan