• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met een klik naar en zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoeppies

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Hallo, ik heb een lijst met namen, waarvan ik in een zoekmachine wil kijken of er een website achter zit. Ik wil graag dat ik op de cel met de naam klik, ik automatisch doorgestuurd word naar google die op die naam zoekt, dus zonder dat ik de naam erin hoef te plakken of te typen. Is dat mogelijk in excel?
Bij voorbaat dank voor het antwoord

Maak met de hand of een macro er hyperlinks van.

zoekmachine

Dank voor je antwoord
Met de hand is wat veel werk, het gaat om ca 1000 adressen. Met een macro lukt het niet.

Plaats een bestand om welke cellen of kolom het gaat.

Dank je HSV, ik heb net de juiste oplossing van Dutchiejack gekregen, maar bedankt voor het meedenken

ja Harry, dat is ook teveel werk, maar ik kan nu met 1 klik op de naam naar de zoekmachine, dat is de bedoeling, ik kan dan in de adressenlijst de website en email neerzetten, dat zal toch wel handmatig moeten ben ik bang.

Je kan door op een hyperlink te klikken direct naar een website met http://, of naar outlook met mailto:.

Maar als jij tevreden bent, prima toch? :thumb:

Ja Harry, maar het is wat anders, ik heb een lijst met naw gegevens, zonder mail of www, maar het is niet zeker of deze adressen een www hebben, dus vandaar dat ik moet zoeken via een zoekmachine, maar als ik bijv zoek naar "Pieters fietsen in hoorn" krijg ik bij google een aantal adressen, als die Pieters geen website heeft, krijg ik als eerste bijv het telefoonboek met die naam, of een website met openingstijden, of een ander wazig adressen. En juist die zoek ik niet. Dus als er niet meteen een www komt met Pietersfietsen.nl of zo, kan ik die Pieters uit mijn lijst schrappen. Ik weet ook wel dat ik in outlook meteen naar mailto: kan gaan, maar ik wil helemaal geen mail sturen, ik wil alleen mijn lijst maar compleet maken. Maar super dat je met me meedenkt, ik stel dat zeker zeer op prijs :d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan