• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met een macro in excel een map maken in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpj83

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Hallo,

Ik probeer een paar terugkomende werkzaamheden te versimpelen op kantoor. Ik krijg veel kleine opdrachten en maak voor elke opdracht een map met sub-mappen aan op de server en 1 voor de mail in de public folders.

Vandaag ben ik gaan zoeken naar een manier om dit wat makkelijker te maken. voor de administratie maak ik voor elke opdracht een formulier. op dit formulier wil ik een paar knoppen plaatsen met daaraan een macro. wanneer ik het formulier heb ik gevuld klik ik op de knoppen en worden de bijbehorende mappen op de server en in outlook gemaakt. Als het me lukt tenminste.

Ik kom veel tips tegen hoe je een map op de server kan maken en dit is gelukt.
Nu wilde ik kijken of ik ook iets kan vinden om snel een public folder te maken in oulook, maar daar vind ik niet zoveel over.

Mijn idee is een macro die met de waarde van cel A1 (150001) een map maakt in de publieke folders in outlook(Publieke mappen/lopende orders/150001).

Zou iemand me hiermee op weg kunnen helpen? Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi edmoor,

Ik heb de object library toegevoegd. Bedankt hiervoor. Ik denk dat er ergens een link in je post mist. Want is zie geen code.

Oeps! Vergeten erbij te plakken. Sorry ;)
Nu staat de link er wel bij.

De link is heel informatief bedankt.
Ik kan nu een map maken in de publieke folder. Ik moet nog 2 dingen voor elkaar krijgen

1. Ik moet eigenlijk een submap maken. Lopende orders/nieuwe map/. nu komt mijn nieuwe map onder lopende orders te staan en niet erin. Ik dacht het misschien op te kunnne lossen met de manier voor de windowsmappen maar dat werkt niet.
Code:
Private Const thefolder As String = "Myfolder"
Private Const theDir As String = "/"
Private Const thesubfolder As String = "mysubfolder"

Public targetpath As String
Code:
Sub create()

targetpath = thefolder
    targetpath = targetpath & theDir
    targetpath = targetpath & thesubfolder

Dim MyFolder As Outlook.MAPIFolder
If CheckForFolder(targetpath) = False Then ' Folder doesn't exist
  Set MyFolder = CreateSubFolder(targetpath)
End If
End Sub
hiermee krijg ik heel mooi een map "Myfolder/mysubfolder"

2. de subfolder moet nog de naam krijgen uit de cel. maar als dat net zo werkt als in verkenner dan lukt dat wel.

Laatst bewerkt:
Beide punten zijn opgelost. ik moest alvast de subfolder selecteren om daar de map te maken.
de naam uit de cel was precies als het maken van een map in verkenner.

Bedankt voor de hulp Edmoor

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan