• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een (marco) knop verticaal zoeken en gegevens kopieren/plakken in juiste rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayke89

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
50
Samen met een kennis al naar mij vraag gekeken, alleen wij komen er niet uit. Misschien is het ook niet mogelijk, maar vragen kan altijd.

Werkblad "invoerblad" heb ik diverse gegevens staan. Nadat deze handmatig is ingevuld wil ik op een knop drukken, zodat met verticaal zoeken naar het interne nummer wordt gezocht en vervolgens waarden uit cellen B3, B11 tot en met B17 in de desbetreffende regel komt te staan.
Voor als tussenstap heb ik een rij gemaakt, deze zou de macro dan ook kunnen pakken met kopiëren en plakken.

Hopelijk kun jij mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite om mee te kijken en mijn vraag te lezen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld vragen zonder ww.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 38
Kijk eens of je hier verder mee kunt
 

Bijlagen

  • Voorbeeld vragen zonder ww.xlsm
    35,9 KB · Weergaven: 39
Jean-Paul, dankjewel voor het meedenken. Ik wilde de macro in mijn originele bestand zetten. Daarin staat de werkblad "opdrachten" als vijfde werkblad en invoerwerkblad als 10e werkblad. Nu heb ik blad2 naar blad5 gemaakt, toch gaat het niet lekker. Zie ik iets over het hoeft?

Sub test()
For i = 1 To 8

Blad5.Cells(Range("AA2").Value, Cells(2, 27 + i).Value) = Cells(4, 27 + i).Value

Next
End Sub
 
Overzetten gebeurd door mapping, kijk eens in kolom AA1:AI4 map Invoerblad
 
Ja nu ik naar rechts scroll heb ik het inderdaad gevonden:) Ik werk momenteel nu op de bank met mijn laptop ipv mijn pc, kleinere scherm dat kulde me net. ik wil je graag bedanken, want het is ook mijn originele bestand nu gelukt. Super.

Ik heb (misschien een brutale vraag). Ik heb nog een topic open staan. Weet niet of jij hier antwoord weet. Zo niet geeft het niet, want ik ben al super blij dat jij mij hiermee hebt kunnen helpen.

https://www.helpmij.nl/forum/showth...rmenigvuldigd-dmv-lezen-van-getal-uit-een-cel
 
Het is me niet duidelijk wat je wilt,met deze mapping structuur is dit ook mogelijk, met een extra loop voor aantal keren, en je voegt alles onder aan bij, maar ik zou een extra kolom in je databank zetten namelijk volgnummer en deze gelijk als de rij benoemen
 
Oké, dan probeer ik het duidelijker toe te lichten. In iedergeval al top dat je hebt gekeken.

In het werkblad "opdrachtkaart" heb ik twee verschillende macro's.

1, voor product L
1, voor product DG

Als ik op de macro-knop druk, wordt er een nieuwe regel toegevoegd aan het werkblad "opdrachten". Nu vul ik in bij D11 hoeveel L's en bij F11 hoeveel DG's. Daarna ga ik handmatig deze aantal op de macro-knop klikken, zodat juiste aantal regels met informatie krijg.

Mijn vraag is, is het mogelijk dat een macro kijkt naar welk getal er in is gevuld en als ik dan op de knop druk dat hij geen 1 rij toevoegt maar de aantal uit de desbetreffende cel (of verwijzing).
 
Je zit bij de verkeerde vraag. Er is al geantwoord namelijk;)
 
Ik neem een afwachtende houding, kijk eens of de bijdrage van JVeer aan je eisen voldoet.
 
Dankjewel JP, ik had niet gezien dat JVeer had gereageerd. Ik ben met zijn oplossing al een heel eind gekomen, nu alleen even nog nagevraagd hoe ik de regels bovenaan krijg ipv onderaan. Of het in zijn macro kan aangeven, of nog een filter moet toevoegen.
 
Dat bedoelde ik. Het wordt tijd dat ik de laptop ga afsluiten... Morgen nieuwe dag, wacht even op reactie van JV af en anders een sortering erbij zetten. Nogmaals bedankt voor de gedane moeite voor mijn bestand.
 
Inmiddels ook mijn andere vraag opgelost, dit wilde ik je even nog laten weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan