• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een opdrachtknop in excel een word document openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik nu kan volgen. Jij bedoelt waarschijnlijk dat je een deelvenster krijgt v/d map Mijn documenten. De bedoeling is dat je hier een bestand kiest(althans zo is de macro nu geschreven). Wat jij wil is nietdit deelvenster maar je bestand dat onmiddelijk geopend wordt. Zit ik nu juist ?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim strDocument As String, strExecutable As String
    strDocument = [COLOR="red"]"C:\Mijn documenten\Test.pdf"[/COLOR]
    If Len(strDocument) < 6 Then Exit Sub
    strExecutable = GetExecutablePath("pdf") ' get the path to Acrobat Reader C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe
    If Len(strExecutable) > 0 Then
        Shell strExecutable & " " & strDocument, vbMaximizedFocus
    End If
End Sub

Het is eindelijk gelukt. Ik heb op internet nog wat gevonden en gecombineerd met die van Rudi.
Met heeeeeeeeeeeeeel veel geduld kom je er wel.

Dit is het uiteindelijk geworden.

Code:
Option Explicit
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Dim PdfFile As String

Sub openpdf()

Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe C:\Users\Gebruiker\Documents\Van Dorp Amsterdam\PED Boek (Koel en of Vriescellen)\Stap 2    ( Risicoanalyse )\PED Risicoanalyse koel en of vries systemen.pdf", 4

End Sub

Ik ga nog even proberen of het met acrobat lukt.

Bedankt allemaal voor jullie medewerking.

Groetjes Pippi

Alle declaraties die je nu bovenaan je macro geplaatst hebt, hebben geen enkele zin want je gebruikt ze niet in je macro:o
Waarschijnlijk wat ik van in het begin al dacht, fout in het pad naar je pdf-bestand.

Laatst bewerkt:
Ik snap er niks meer van , ik heb echt van alles geprobeerd maar je hebt gelijk.
Ik het bovenste deel weggelaten en geen probleem.

Ik wil thuis een aantal bladen maken in excel met diversen verschillende macro's. Is het mogelijk om dit ergens op te slaan en dan te branden? De computer van mijn werk heeft natuurlijke een andere indeling, of moet ik alles (macro met verwijzing) weer aanpassen?

Wil je dit bestand op een andere locatie gebruiken moet je natuurlijk steeds de macro aanpassen naar het juiste pad met documenten, als het dat is wat je bedoelt ? Of je kan dit bestand steeds in dezelfde directory zetten als de documenten en dan kan je daarheen verwijzen met ThisWorkbook.Path ipv de volledige padnaam, dit is dan voor elke computer hetzelfde

Of je kan dit bestand steeds in dezelfde directory zetten als de documenten en dan kan je daarheen verwijzen met ThisWorkbook.Path ipv de volledige padnaam, dit is dan voor elke computer hetzelfde.

Dit is wel handig denk ik.
Zou je het iets uitgebreider kunnen uitleggen.

Code:
Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe ThisWorkbook.path & "\" & PED Risicoanalyse koel en of vries systemen.pdf", 4

Wat is en hoe maak ik een directory aan?
Ik kan het nergens terug vinden.

IK heb een map (Test) aangemaakt.
Daarin twee documenten. Eerste document = Classificatielijst Componenten.pdf
Het tweede document is het excel bestand waarin ik de macro wil maken met een verwijzing naar het PDF bestand.
Is dit wat je bedoeld? Want ik krijg een fout melding TYPEN KOMEN NIET MET ELKAAR OVEREEN, als ik de bovenstaande code gebruik.

Code:
Sub tst()
    ShowPDF = Shell("C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe" & " " & ThisWorkbook.Path & "\" & "Classificatielijst Componenten.pdf", 4)
End Sub
PS: Het XL-bestand moet eerst opgeslagen worden in de map Test alvorens de code gebruikt kan worden.

Precies gedaan wat je geschreven hebt. Krijg een foutmelding kan het bestand niet vinden.
Ben ik nou gek aan het worden of doe ik toch weer iets fout.

hoi

Ik ben terug van weg geweest en het is gelukt eindelijk.

Ik heb nog een laatste vraag, kan je meerdere documenten openen met één knop?

Ik ben terug van weg geweest en het is gelukt eindelijk.

Ik heb nog een laatste vraag, kan je meerdere documenten openen met één knop?

Uiteraard.
Er zijn verschillende situaties denkbaar:
- Alle bestanden met een bepaalde opmaak, iod in een bereik
- Een lijst met vaste bestanden die dmv VBA geopend kunnen worden.
etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag allemaal

Dank jullie voor alle antwoorden. Het is me gelukt zoals ik het wil hebben.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan