Met enter naar volgend record

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abyss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb een probleem. Bij het invoeren van gegevens in mijn formulier
Lukt het me niet om via Enter naar het volgende record te gaan.
Dit lukt wel met Tab, ergens heb ik blijkbaar het een ene ander veranderd.
In een ander formulier ,nagenoeg vergelijkbaar gaat hij wel bij de laatste tabstop naar het volgende record als ik op de Enter toets druk.

Iemand een idee

Abyss

Ik heb een probleem. Bij het invoeren van gegevens in mijn formulier
Lukt het me niet om via Enter naar het volgende record te gaan.
Dit lukt wel met Tab, ergens heb ik blijkbaar het een ene ander veranderd.
In een ander formulier ,nagenoeg vergelijkbaar gaat hij wel bij de laatste tabstop naar het volgende record als ik op de Enter toets druk.

Iemand een idee

Abyss

Bij de eigenschappen van een veld kan je opgeven hoe de Enter-toets moet reageren.
Op he tabblad 'Overige' bij de rubriek 'Werking Enter-toets'. Deze moet dan op 'Standaard' staan.

Wim

Ja ik gebruik Access 2000 daar zit deze mogenlijkheid niet in. althans ik zie hem niet:shocked:

Abyss

Ja ik gebruik Access 2000 daar zit deze mogenlijkheid niet in. althans ik zie hem niet:shocked:

Abyss

Ik heb toevallig 2007 en 2000 thuis en op mijn werk 2003, maar in al deze vesies komt die optie voor.
Je moet wel de eigenschappen van een in te vullen veld openen en niet de eigenschappen van het formulier.

Wim

Het betreft hier wel een keuzelijst met invoervak. Misschien is dat het probleem

Abyss

Bijlagen

• keuzelijst.gif
    keuzelijst.gif
    4,6 KB · Weergaven: 23
Het betreft hier wel een keuzelijst met invoervak. Misschien is dat het probleem

Abyss

Abyss

Dat is inderdaad het probleem.
Dit is zelfs in de 2007 versie niet mogelijk.
In een keuzelijst is de Enter een bevestiging van de keuze die je gemaakt heb.
Enige advies dat ik kan geven is dat de keuzelijst niet het laatste veld is dat kan worden gekozen.

Wim

Ja dat is toch vreemd, een ander formulier wat nagenoeg het zelfde is werkt dit wel

Ja dat is toch vreemd, een ander formulier wat nagenoeg het zelfde is werkt dit wel

Maar nagenoeg is niet helemaal.
Ik weet ook niet wat de verschillen zijn.
Kan je van beide formulieren een voorbeeldje maken?

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan