Met F12 standaard browser openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Is het mogelijk met F12 de standaard browser te openen? Ik gebruik Windows 10.

In kiosk-mode dus? Heb je Windows 10 Home of Pro?

Hallo PHP4U

Bedankt voor je reactie
Ik heb de Windows 10 Home NL 64 bits versie.
Kiosk mode zegt me niets.
Ik ben benieuwd!

Mijn vorige, versleten, toetsenbord had extra knoppen waar ik Outlook en de standaard browser mee opende. Mijn nieuwe toetsenbord heeft zulke knoppen niet. Ik zoek nu een alternatief.

Laatst bewerkt:
Het merk van mijn nieuwe toetsenbord is HP.

Met dit antwoord op het forum kan ik kiezen voor een sneltoets met Ctrl + Alt + een toets.

Ik wil liever een F toets instellen.

Normaal open je in de browser met F12 de kiosk-mode op volledig scherm. Ik dacht dat je dit bedoelde. Maar het gaat om F12 als shortkey om de browser te openen.
Heel wat anders dus :) .

Edit: het is F11, maar ik zat toch in de buurt.

Laatst bewerkt:
hallo PHP4U

F11 voor volledig scherm kende ik al, ik wist alleen niet dat dat 'kiosk mode' heette.
F12 toont nu de broncode van de geopende webpagina.
Maar als ik geen browser open heb staan zou ik met F12 de standaard browser willen starten.
Zo lang dat niet gaat gebruik ik een snelkoppeling op de taakbalk.

Nog om te ruilen voor of eentje met multimedia key's of een Logitech waarmee je met de SetPoint software van ze elke key een functie kan geven?

Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier
Ik ga niet ruilen.

Hallo Bron
Wat moet ik met #F12::Run https://www.google.nl? Ik heb het ingevoerd via 'Uitvoeren', maar dat geeft een foutmelding: Kan het bestand #F12::Run niet vinden.
Ik heb de website bekeken die je vermeld, maar ik snap niet wat ik moet doen. Kennelijk moet ik eerst AutoHotkey installeren en dan het script invoeren.
Wordt dat onthouden voor een volgende keer?

Ik heb de website bekeken die je vermeld, maar ik snap niet wat ik moet doen. Kennelijk moet ik eerst AutoHotkey installeren en dan het script invoeren.
Wordt dat onthouden voor een volgende keer?
Inderdaad moet #F12::Run https://www.google.nl in Kladblok (!) worden gezet en worden opgeslagen als bestand. Als je AutoHotKey hebt gedownload kan je dit scriptbestand daarmee laden.
Als je van AutoHotKey een snelkoppeling in mapje
C:\Gebruikers\jouwnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstarten
zet wordt het elke keer opgestart als je inlogt.

Als AutoHotKey lastig is kan je googelen naar een: keyboard mapper (of remapper)

Ik begrijp het niet en/of zie het nut niet zo. Iedere URL-snelkoppeling op het bureaublad of taakbalk opent toch in de default browser?

Als je dan gaat muggenziften kun je bij de beantwoording van de vraag volstaan met een ja of nee.

Gewoon even met de muis de snelkoppeling aanklikken is meer moeite dan die F12 moeten willen gebruiken?
Ik zeg pffffff.

Gewoon even met de muis de snelkoppeling aanklikken is meer moeite dan die F12 moeten willen gebruiken?
Ik zeg pffffff.
Ben ik het wel mee eens. Op die grote balk :p onder in Win10 kan je alles zetten wat je wilt, toch?
Tenzij je ook je volume en multimedia knoppen (die niet op je toetsenbord zitten) als functietoetsen wilt hebben. Dan is een key-mapper nodig, bijv. AutoHotKey (of een andere tool.

Beste mensen
Ik ga toch maar voor een knopje op de taakbalk. Die extra toetsen van mijn oude toetsenbord heb ik nu niet meer. Daar zal ik best aan gaan wennen.
Reuze bedankt voor alle suggesties.

Ik snap de functie van een extra "werkbalk" niet tenzij je heeel veeel snelkoppellingen op de balk wilt hebben en die wilt groeperen onder een nieuw pullup/pulldown menu.
Voor efficientie is in Win 10 het "zoekvak" gemaakt. Zelf gebruik ik de "Win" toets (menu open) en typ 3 letters met een Enter (best snel) om iets op te starten. Verder heeft Win 10 veel sneltoetsen.
Als ik afga op de screenshot van een extra werkbalk dan vind ik de vormgeving van het pullup/pulldown menu iets uit Win XP maar dat zal nu wel beter zijn denk ik.

Je kunt alle tekst weglaten, heb je alleen de snelkoppelingen en de iconen ervan zijn klein, staan hier 5 pictogrammen/snelkoppelingen in nog geen 2 cm werkbalk en is het geen pullup/pulldown menu, is allemaal aan te passen.
Allemaal veel makkelijker dan steeds die Windows en nogwat key's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan