met gegevens uit database een brief

• Onderwerp starter Onderwerp starter boltc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
hier alweer mijn volgende vraag,

ik wil van een aantal gegevens uit mijn database een brief maken, het is dan de bedoeling dat ik een bepaalde school in mijn formulier selecteer en dan op een knop klik dat hij de brief laat zien.
Hoe moet ik hiermee beginnen? moet ik hem naar word linken? moet ik de wizard samenvoegen in word gebruiken? of een rapport in access.. ik heb hier naar gezocht maar ik kom er niet echt uit:confused: en hoop dat iemand mij opweg kan helpen

groetjes bo

Je kan dit perfect in access zelf. Maak een rapport met de adresgegevens in de pagina koptekst, de brief in de detail sectie.In je formulier maak je nu een opdracht knop om het huidig record af te drukken. Dat doe in volgende procedure.

DoCmd.OpenReport "naam rapport", acViewPreview, "", "[naam sleutelveld]=[Forms]![naam rapport]![naam sleutelveld]"

de inhoud van de brief, moet die in een textvak komen, of als label? want ik moet namelijk ook totalen uit mijn query in de brief hebben, werkt er dan ook zoiets als in word <<aantalvanid>> ofzo?:confused:

Gewone tekst zet je in een label. Tekst met totalen zet je in een tekstvak met de Trim functie.
bvb Label: Geachte bla bla bla.
Tekst vak: Trim("Gelieve het bedrag van" & " " & "[naam van uw veld]" & " " & "te betalen voor" & " " & "[Naam van veld]")

Je kan dit perfect in access zelf. Maak een rapport met de adresgegevens in de pagina koptekst, de brief in de detail sectie.In je formulier maak je nu een opdracht knop om het huidig record af te drukken. Dat doe in volgende procedure.

DoCmd.OpenReport "naam rapport", acViewPreview, "", "[naam sleutelveld]=[Forms]![naam rapport]![naam sleutelveld]"

Ik zou eerder een query maken en die achter het rapport plakken en daarin verwijzen naar een veld op het formulier! Zo hou je het overzichtelijker!

Ik zou eerder een query maken en die achter het rapport plakken en daarin verwijzen naar een veld op het formulier! Zo hou je het overzichtelijker!

Ik doe dit normaal altijd, maar zo gaat het ook en is voor sommigen makkelijker te begrijpen.

waar moet ik de text van de brief in zetten? in een textvak of in een label? ik heb namelijk in de text ook dingen staan die uit een query komen

ooh sorry haha die post heb ik volledig over het hoofd gezien door alle andere.. dan heb ik nog een vraag:
onderaan die brief moeten aan de hand van het aantal 'reserveringen' regels komen staan met informatie over die reservering, jij een idee hoe ik dit op moet bouwen?:confused: als je meer wilt weten kan ik het mis beter uitleggen.

Dan ga je inderdaad een beetje uitleg hierover moeten geven.

ik heb een voorbeeldje als plaatje toegevoegt, het gaat om het gedeeltje in het rode vak

maar nou is het probleem, nou staan er 4 reserveringen maar het kunne er ook 2 of 1 of 5 zijn.. hoe begin ik hiermee?

Bijlagen

• schetjes.JPG
    schetjes.JPG
    35,4 KB · Weergaven: 55
Ik neem aan dat die reserveringen ook in je query staan. Dan kan je deze in je pagina voettekst zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan