met hoeveel gigahertz kun je een FX- vergelijken in pentium termen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
maarja: een athlon 3500+ kun je vergelijken met 3,5 ghz in pentium termen, maar wat met de fx? die is tog sneller?

De FX is het parade paardje.
Kijk ook maar eens naar de prijs. :)

een amd athlon 3500+ is geen 3.5 gigh hoor, eerder 2.2 ;)

over FX heb ik geen verstand verder

tjaa de prijs is er idd naar:p darom dat ik denk als je hem vergelijkt met pentium dat je zou uitkomen op 5,5 ghz??? maar dan loopt pentium tog zwaar agter :confused: op dit moment zitten ze nog maar op 3,8 en tog zijn ze niet verouderd. pff, het verschil tussen intel en amd is wel zeer moeilijk te begrijpen vind ik. videokaarten vind ik tog wel stukken makelijker:cool:

Een FX55 is totaal niet te vergelijken met een 5,5 Ghz Intel hoor. Zou wel mooi zijn, maar helaas. Een FX55 moet je meer kijken in de richting van 3,8 Ghz pentium.

Een Winchester 3500+ is ongeveer te vergelijken met een 3,4 Ghz Pentium (in games is AMD sneller, videobewerking Intel.)

Vooral met spellen. en de geheugen controller op de AMD chip die zorgt voor een stuk(je) grotere geheugen bandbreedte dan de intel. en de fx is nog goedkoper ook en de FX clocked ook nog eens beter, hij is er voor gemaakt en die van intel is nog op 130 nm procede gemaakt dus clocked ook een stuk slechter.
(En 1 mb cache niet te vergeten)

Je kunt de multieplier overclocken, de fsb, alles. Het is de enige proc waarbij dat kan.
Ook al is is maar 2.6Ghz. Maar deze is om over te clocken.

Als je een goed systeem hebt en alles past bij elkaar schelen Intel en AMD niet zo veel, hoewel AMD beter is in games.

Benchmarks spreken voor zichzelf, AMD voor games en Intel voor foto en videobewerking.

Je moet geen AMD uit de fx serie kopen als je hem niet flink gaat overclocken want daar is die voor bedoelt en dat betaal je ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan