Met Imac op ons netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaike20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Goedemiddag,

Een beetje ten einde raad plaats ik hier mijn vraag in de hoop dat iemand mij helpen kan.
Het is namelijk behoorlijk essentieel dat internet hier blijft werken.

Wij hebben hier thuis ADSL van KPN.
Hierop draaien momenteel twee pc's.
Het betreft hier een Alcatel Speetouch 570 CPO335KZJTA
Beide pc's werken prima op dit netwerk, geen problemen mee.

Al bijna twee jaar heb ik een laptop met een draadloze netwerkkaart die nog nooit op dit draadloze netwerk thuis heeft kunnen werken.
Het netwerk wordt niet gevonden.

Vandaag ben ik mijn nieuwe Imac gaan ophalen, en waar ik al bang voor was gebeurde, ik krijg geen connectie met internet.
Tijdens de configuratie van de Mac kreeg ik een lijstje te zien met de beschikbare intenetverbindingen.
Die van ons staat er niet bij.
De draadloze netwerkverbinding hier heet Osta1
Nu kon ik het netwerk toevoegen en het wachtwoord invoeren, ik neem aan de WepKey, want wachtwoord hebben we naar mijn idee nooit moeten instellen.
Je hoort het, ik ben wat internetinstellingen een echte NOOB...:o
Zo gezegd, zo gedaan.
Echter, kan nu nog steeds geen connectie met internet maken.

Mijn vraag is;
- Wat gaat er fout?
- Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes werkt op de nieuwe Imac maar ook blijft werken op de andere pc's?

Ik hoop dat iemand mijn op weg kan helpen.
Degene die ooit hier het internet heeft aangelegd en de verbindingen heeft ingesteld, kan niet naar hier komen om ons te helpen wegens omstandigheden.
Het enige wat ik denk te weten is de wepkey, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen....

Hallo @Maaike20

je zou in je moden de speedtouch eens kunnen kijken of je SSID ook op "broadcasten" / "uitzenden" staat. Als dit niet zo is zal je hem niet automatisch in je netwerklijstje zien.

Nou ken ik de 570 niet helemaal maar zal waarschijnlijk niet veel afwijken van de andere modellen.
Je zou ook eens kunnen kijken of je nieuwe wireless stations oftewel nieuwe draadloze apparaten zich wel mogen aanmelden in je moden/router..
Als dit zo is zou je deze instelling even moeten veranderen in de stand dat het wel mag. Als dan alles gelukt is deze weer terug zetten dat het niet mag. Beter voor je netwerk beveiliging.

je kan in je moden komen met het ip adres in je browser te typen 10.0.0.138 of 192.168.1.254 een van deze 2 zal ongetwijfeld werken en kijk dan maar eens bij de draadloze instellingen.
Hier zal ook je WEP of WPA/PSK key staan

Hoi,

Die Alcatel Speedtouch is al vrij oud en ondersteunt enkel de 802.11b standaard.
Check dus eens of je wifi kaart van de imac dit nog wel ondersteunt.
De Alcatel heeft ook enkel WEP beveiliging, geen WPA. Dat zou in princiepe geen probleem mogen zijn, alle netwerkadapters ondersteunen dit.

Verder inderdaad even nagaan of de SSID (netwerknaam) wel wordt uitgestuurd.

Je zei:
Beide pc's werken prima op dit netwerk, geen problemen mee.

Ik neem aan dat je hier een bedraade verbinding bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan