Goedemiddag,
Een beetje ten einde raad plaats ik hier mijn vraag in de hoop dat iemand mij helpen kan.
Het is namelijk behoorlijk essentieel dat internet hier blijft werken.
Wij hebben hier thuis ADSL van KPN.
Hierop draaien momenteel twee pc's.
Het betreft hier een Alcatel Speetouch 570 CPO335KZJTA
Beide pc's werken prima op dit netwerk, geen problemen mee.
Al bijna twee jaar heb ik een laptop met een draadloze netwerkkaart die nog nooit op dit draadloze netwerk thuis heeft kunnen werken.
Het netwerk wordt niet gevonden.
Vandaag ben ik mijn nieuwe Imac gaan ophalen, en waar ik al bang voor was gebeurde, ik krijg geen connectie met internet.
Tijdens de configuratie van de Mac kreeg ik een lijstje te zien met de beschikbare intenetverbindingen.
Die van ons staat er niet bij.
De draadloze netwerkverbinding hier heet Osta1
Nu kon ik het netwerk toevoegen en het wachtwoord invoeren, ik neem aan de WepKey, want wachtwoord hebben we naar mijn idee nooit moeten instellen.
Je hoort het, ik ben wat internetinstellingen een echte NOOB...
Zo gezegd, zo gedaan.
Echter, kan nu nog steeds geen connectie met internet maken.
Mijn vraag is;
- Wat gaat er fout?
- Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes werkt op de nieuwe Imac maar ook blijft werken op de andere pc's?
Ik hoop dat iemand mijn op weg kan helpen.
Degene die ooit hier het internet heeft aangelegd en de verbindingen heeft ingesteld, kan niet naar hier komen om ons te helpen wegens omstandigheden.
Het enige wat ik denk te weten is de wepkey, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen....
Een beetje ten einde raad plaats ik hier mijn vraag in de hoop dat iemand mij helpen kan.
Het is namelijk behoorlijk essentieel dat internet hier blijft werken.
Wij hebben hier thuis ADSL van KPN.
Hierop draaien momenteel twee pc's.
Het betreft hier een Alcatel Speetouch 570 CPO335KZJTA
Beide pc's werken prima op dit netwerk, geen problemen mee.
Al bijna twee jaar heb ik een laptop met een draadloze netwerkkaart die nog nooit op dit draadloze netwerk thuis heeft kunnen werken.
Het netwerk wordt niet gevonden.
Vandaag ben ik mijn nieuwe Imac gaan ophalen, en waar ik al bang voor was gebeurde, ik krijg geen connectie met internet.
Tijdens de configuratie van de Mac kreeg ik een lijstje te zien met de beschikbare intenetverbindingen.
Die van ons staat er niet bij.
De draadloze netwerkverbinding hier heet Osta1
Nu kon ik het netwerk toevoegen en het wachtwoord invoeren, ik neem aan de WepKey, want wachtwoord hebben we naar mijn idee nooit moeten instellen.
Je hoort het, ik ben wat internetinstellingen een echte NOOB...

Zo gezegd, zo gedaan.
Echter, kan nu nog steeds geen connectie met internet maken.
Mijn vraag is;
- Wat gaat er fout?
- Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes werkt op de nieuwe Imac maar ook blijft werken op de andere pc's?
Ik hoop dat iemand mijn op weg kan helpen.
Degene die ooit hier het internet heeft aangelegd en de verbindingen heeft ingesteld, kan niet naar hier komen om ons te helpen wegens omstandigheden.
Het enige wat ik denk te weten is de wepkey, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen....