met Internet explore 10 inloggen fails

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Ik gebruik een log-in veld met gebruikersnnaam en een wachtwoord check ( in PHP ) om alleen leden toegang tot een extra deel van onze website te geven. Gebruik hiervoor WAMP server met Dreamweavervoor development en onderhoud op een dedicated windows-7 systeem. Nu doet zich het vreemde voor dat de browsers als Google Chroom, Mozilla Firefox, Safari en Internet-explorer allemaal werkten tot ik vandaag dat ik na een verandering van namen in ons ledenbestand ze allemaal nog eens checkte. Ik gebruik zelf geen IE.

Blijkt dat ik met behulp van IE-10 ( versie 10.0.9200.16686) nu niet meer kan inloggen !
Alle andere browsers werken gewoon als vanouds zonder problemen.

Nu zag ik ook voor het eerst dat ik bij deze nieuwe IE-10 in het wachtwoord vakje/veld nu ook een symboltje als een oogje te zien krijg. Als je hierop klikt dan verschijnt het wachtwoord gewoon als tekst in plaats van de gebruikelijke ***** . Heeft iemand meer ervaring met IE en wat eraan te doen want er zijn wel erg veel mensen die IE gebruiken en nu dus niet in kunnen loggen waarschijnlijk vanwege die truc met het oogje.

Heb ondertussen IE-10 verwijdert en IE-9 geinstalleert - het probleem blijft dat ik ook met IE-9 niet kan inloggen. De PHP check gooit het wachtwoord als ongeldig eruit.

Daarna IE-8 geprobeert en jawel hier werkt het wel , kan gewoon inloggen !!

Ook op een ander systeem dezelfde resultaten. Het is dus Microsoft Internet explorer 9 en 10 die iets aan het ingevulde wachtwoord toevoegen...waardoor het als ongeldig wordt gezien door de vergelijkende PHP code.

Wat ook opvalt is dat wanneer ik de code in Dreamweaver test - dus de optie live met de verschillende browsers -
de microsoft producten zich goed gedragen.. Echter op het moment dat ik de code op de server met een www.adres.nl laat draaien doet IE-10 en 9 het inloggen niet meer.

Laatst bewerkt:
vreemd gedrag van Internet Explorer

Wat blijkt na van alles geprobeert te hebben dat de site is doorgelinkt dus www.123.nl linkt door naar www.abc.nl. Wanneer je nu development of onderhoud doet met dreamweaver gebruik je alleen www.abc.nl als test server of met de live optie van Dreamweaver om te kijken of een en ander werkt. Alles werkt dan normaal. (met elke Browser ) Echter wanneer de site live gaat via de link www.123.nl dan gaat het inloggen met IE(x) fout. En ook alleen met Internet Explorer. Blijkbaar ligt het dus aan de comi van Microsoft met het doorlinken. Nu weet ik niet hoe dit tot stand is gebracht alleen dat ik de www.123.nl tijdelijk vervang met de site www.abc.nl vandaar deze constructie. Misschien dat het iemand op een idee brengt?

De provider vertelde me dat er is doorgelinkt met FRAME. Dit heeft als voordeel dat er in de tabblaadjes de originele site naam getoont wordt en niet van diegene waar naar er gelinkt is. Blijkt dus dat deze methode met Internet Explorer niet werkt omdat de cookies met de naam en wachtwoord niet goed worden doorgegeven. Mogelijk koeten we nu gewoon met URL doorlinken als oplossing.

De provider vertelde me dat er is doorgelinkt met FRAME. Dit heeft als voordeel dat er in de tabblaadjes de originele site naam getoont wordt en niet van diegene waar naar er gelinkt is. Blijkt dus dat deze methode met Internet Explorer niet werkt omdat de cookies met de naam en wachtwoord niet goed worden doorgegeven. Mogelijk koeten we nu gewoon met URL doorlinken als oplossing.
Eerst en vooral plaats je een melding met link naar chroom en of firefox zodat je gebruikers verder kunnen.Om zo het aandeel van die browser die altijd problemen heeft te verminderen (staat gewoon standaart op de pagina indien het fout zou gaan) verder tracht met session te werken en alle gegevens in de session plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan