Met kabel wel internet maar inbelmodem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb thuis kabelinternet waar ik prima mee op internet kan, maar met mijn inbelverbinding op de zaak krijg ik geen internet. Ik heb de verbinding bij internet opties steeds omgezet. Heb ook al een hijackthis log gemaakt maar daar staat niks bij. Verder modem drivers geupdate maar nog steeds niks. Iemand die mij spoedig en gericht kan helpen??

Dave

Belt je modem wel in?
Welke provider heb je?

een lt win modem met euronet maar provider heb ik al geprobeerd tevens een laptop

Het e.e.a. is me niet helemaal duidelijk.

Hoe gebruik je internet thuis? Via de laptop en ADSL?
En op kantoor laptop en inbellen?
Heb je dezelfde provider voor thuis en op het werk?
Gaat de modem wel bellen als je kiest?

Hoe gebruik je internet thuis?
Via de kabel en inbellen
Via de laptop en ADSL? Inderdaad
En op kantoor laptop en inbellen? Ook
Heb je dezelfde provider voor thuis en op het werk? Ja
Gaat de modem wel bellen als je kiest? Ja

Welke provider heb je eigenlijk? En als het modem wel gaat bellen, op welke stap gaat het dan mis: gebruikersnaam/wachtwoord, registreren in netwerk etc.?? En het lukt je dus wel om thuis, via dezelfde laptop in te bellen via dezelfde analoge verbinding bij dezelfde provider??

Als dat allemaal met 'ja' beantwoord wordt, dan kan het wel eens zijn dat je op de zaak probeert in te bellen via een digitale telefooncentrale. Dan kom je daar niet doorheen. Probeer eens in te bellen via een faxlijn, die zijn meestal nog analoog, zelfs als er een digitale tel.centrale is. Of bel anders eens de Technisce Dienst bij jullie, zij weten ook wel of ze bij jou op kantoor een analoge lijn kunnen aanleggen.

Sorry euronet maar daar ligt t niet aan. Verder maak ik verbinding en kan ik aanmelden op het netwerk. Analoge lijnen zijn ook goed.

Maar als ik internet op wil zegt ie verbinding maken met 195. etc... en dan zegt ie pagina kan niet worden gevonden.

Nu schrijf je weer dat er wel verbinding is ???????????

We zijn alweer een stuk verder gelukkig. Om dat je de drivers van je modem had veranderd, maar er is verbinding.
Heb je verschillende loginnamen en of wachtwoorden voor ASDL en analoog of zijn dat dezelfde?
Gebruik je een firewall?

Kabel heb ik geen login bij nodig en inbelverbinding is login naam ok. Nee geen firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan