@Naarling: Tuurlijk, een papiertje staat niet garant voor een baan, en met zelfstudie/oefening/ervaring/geluk maak je ook zonder papiertje wel een kans. *)
@Patrickrick: Als ik het goed begrijp, speelt voor jou de vraag: kan ik het wel begaffelen, en is het niet te hoog gegrepen?
Daar kan ik geen antwoord op geven. Daarna komt pas de vraag: hoe pak ik het aan?
Misschien is een of andere webopleiding de goede manier, maar misschien kan het ook met zelfstudie (dan kan je in elk geval je eigen tempo bepalen). Bij zelfstudie komt er bij: je moet er achter komen wat je precies wilt leren en waar je dat moet vinden. Plus: je hebt geen leraar die je kan helpen. Plus: voor zelfstudie kan je geen studiebeurs of iets dergelijks krijgen. Maar zelfstudie kan ook naast een andere baan. Dan kan je omschakelen als je ver genoeg bent. **)
Vandaar mijn suggestie om eens met mensen te gaan praten die jou kennen en ook weten wat voor studie-/beroepsmogelijkheden er zijn.
Dat kan je altijd doen: baat het niet, dan schaadt het niet!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Eigen ervaring als hobbyist (geen beroeps): nooit een opleiding gevolgd voor webmaken, nooit een boek over gelezen; alles van internet geplukt.

**) Intussen ben je al lekker bezig met php, zag ik. :thumb: