• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met keuzelijsten een bestelbon maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
59
Ik heb een intern besteldocument voor materialen. Deze zijn allemaal verdeeld volgens Categoriën > Subcategoriën > Artikel.

Om fouten tegen te gaan zou er via keuzelijsten een moeten worden ingegeven. Kunnen deze worden aangepast naargelang de andere selecties?

bv. Categorie Hout, Subcategorie Plaat, Artikel MDF 8mm 122x244mm

Ze duiden dus eerst een categorie aan vervolgens een subcategorie en in de kolom ernaast is er dan een keuzelijst met de waarin alle houten platen worden weergegeven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Hier staat een en ander hierover:

Code:
https://www.exhelp.be/algemeen/afhankelijke-keuzelijsten-met-gegevensvalidatie/
 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb hieronder de file met de gegevens, want wat er werd doorgegeven is eerder een optie om een andere keuzelijst te nemen naargelang de eerste keuzelijst. Wat ik nodig heb is eerder een filter denk ik.

Bekijk bijlage Bestelbon leerkrachten.xlsx
 
Evatar,

Het voorbeeld is voor jou gesneden koek, voor mij abrakadabra. Als je de gegevens nu eens invult en handmatig laat zien wat je wilt bekomen, is het voor de helpers misschien ook duidelijk.
 
In het eerste tabblad moet er in de kolom A (onder groep) een keuzelijst komen van tabblad tbl_groepen
in kolom B komt een keuzelijst uit tbl_categoriën
in kolom C komt er dan een keuzelijst met de gefilterde waarden op basis van keuze in A en B afkomstig uit tbl_productcodes.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
 
in kolom C komt er dan een keuzelijst met de gefilterde waarden op basis van keuze in A en B afkomstig uit tbl_productcodes.

En dat doe je dus via Afhankelijke Keuzelijsten, ook als jij dat niet denkt.
 
Kijk eens of je hiermee verder kan?
Eerlijk gezegd, ik vind de opzet van uw sheets een heel warrig verhaal.(geen enkele structuur)
O.a. Je hebt bij groep "hout" en bij categorie nog eens "hout",dat slaat dus nergens op.
Groep "Hout" ok maar dan bij de categorie moet het toch zoiets worden "Grenen","Beuk","Eik"etc.
Zelfde verhaal met de elektriciteit.
Uw leveranciers?, er zitten meer lege rijen erin dan leveranciers.
(je zou beter verwachten van leerkrachten)
Maar goed dit gezegd zijnde, voorzet
 

Bijlagen

  • Bestelbon leerkrachten.xlsb
    42,8 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan