• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met Macro alleen bepaald variabel bereik kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

albundy33

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo,

zie het bijgevoegde bestand.

Vanaf cel B3 t/m cel K..... is een bepaald aantal gegevens ingevoerd.
Aan het plaatje met de radertjes is een macro gekoppeld, die vanaf B3 t/m K... een bepaald bereik selecteert, en kopieert naar cel B20.

Welke selectie dit, bepaald de macro door te zoeken naar het woordje "leeg" in een cel.
In dit voorbeeld bestand staat "leeg" in cel B6.

De cellen die gevuld zijn, varieren. Soms is t/m B5 data aanwezig, en staat in B6 de term "leeg", soms kan dit tot B9 zijn, en staat in B10 "leeg", etc. etc..
Dat is met de macro ondervangen. Echter wat ik wil, is dat bij het maken van de selectie, de macro 1 regel eerder stopt.
Nu in B6 zoals in het voorbeeld bestand, de term "leeg" staat, wordt het veld B3 t/m K6 geselecteerd en gekopieerd. Dit moet echter B3 t/m K5 zijn.

Zou "leeg" in B8 staan, dan moet B3 t/m K7 worden geselecteerd.

Hou kan ik de macro dusdanig aanpassen dat ik dit geregeld krijg?

Bijlagen

Bv

Code:
Sub copyleeg()
  Range("B3:K" & Range("B:K").Find("leeg").Row - 1).Copy
  Range("B20").PasteSpecial xlPasteValuesAndNumberFormats
End Sub

Als je de spaties verwijderd uit kolom B.
Code:
Sub copyleeg()
 Range("b3", Cells(19, 2).End(xlUp).Offset(-1)).Resize(, 10).Copy Range("b20")
End Sub

of
Code:
Sub copyleeg()
  Range("B3:B19").SpecialCells(2, 1).Resize(, 10).Copy Range("B20")
End Sub

Beter dan de 'Find" methode. :thumb:

1e methode werkte, thanx, probleem is in ieder geval opgelost, ik zal morgen nog eens kijken of de andere aangedragen opties "fijner" zijn. In ieder geval bedankt voor de feedback. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan