Met netwerkkabel erin plotseling trage XP PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack200

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Mijn PC (Windows XP) heeft altijd prima gwerkt, maar sinds een paar dagen duurt het regelmatig erg lang om windows explorer op te starten en te gebruiken als de PC met netwerkkabel verbonden is met de router.

Ik heb cc cleaner gedraaid, RedButton, AdAware, Spybot Search & Destroy, Glary Utilities.
Nog steeds geen verbetering. Blijft zeer merkwaardig, op het moment dat m'n netwerkkabel erin gaat is het meteen loos (windows explorer zeer traag; lijkt te hangen voor 20-60 sec), zelfs als ik niets via het netwerk aan het doen ben (gewoon browsen op C bijvoorbeeld). Haal ik de kabel los, werkt het weer.

Met notebook op dezelfde kabel is er geen probleem.
Heb met 'ping localhost' gecheckt en verbinding lijkt ok.
Probleem blijft bestaan als ik router loskoppel van internet.

Het probleem is van het ene op het andere moment begonnen,
Wat kan ik doen...?

Bvd voor suggesties!

ping localhost heeft niet zoveel zin aagezien localhost de pc is waar je op zit.
Die zal dus altijd een reply geven.

Als je de connectie wil testen naar je router pingen hiervoor zou je in cmd: ipconfig /all
moeten typen en vervolgens daar de DNS van pingen

Laatst bewerkt:
Ik heb daar nog nooit van gehoord :O.

Dus ik kan je niet helpen, helaas.

Veel suc6! :tumb:

Groetjes,
Pity123

Als de problemen beginnen zodra er netwerkverbinding is (zoals je lijkt te beschrijven) zou (bijv.) een van de oorzaken kunnen zijn dat je malware op je pc hebt die dan actief wordt.

Kijk of de instructies in deze link je kunnen helpen bij het opsporen en bestrijden van malware, als die op je pc aanwezig zou zijn.

Succes,

Tijs.

Nog steeds trage XP PC als netwerkkabel erin zit

Hallo,
Dank voor de suggesties, ik heb MalwareBytes en SuperAntiSpyware geinstalleerd en volledige scans laten uitvoeren, wel wat gevonden en gecleaned, echter het probleem is nog steeds niet verholpen. Dit lijkt een hardnekkige te zijn... ik denk nog altijd aan een infectie van mijn systeem, omdat als de netwerkkabel niet verbonden is, er geen vuiltje aan de lucht is.
Wie heeft nog meer suggesties....?
Thx
Jack.:confused:

Fouten in de netwerkconfiguratie zijn ook niet uit te sluiten. Kijk naar zaken als:
LSPfix
WinSockfix
Notitie daarbij: De Reg-Backup van WinSockFix werkte bij mij niet. Beste eerst een herstelpunt te maken, óók voordat je LSPFix gaat gebruiken.
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Succes,

Tijs.

Je hebt toevallig geen update van je netwerkkaart binnengehaald? Kan verkeerd uitgevallen zijn. Kijk eens bij de eigenschappen van je verbinding als je aangesloten bent met de betreffende pc.

Mik, Tijs,
Bedankt.... maar helaas nog geen verbetering.
LSPFix en WinSockFix uitgevoerd.
Bij mijn weten heb ik geen nieuwe drivers binnengehaald van de netwerkkaart (Realtek).
De netwerkkaart lijkt ook wel te werken (ik kan normaal browsen via Internet Explorer, al duurt het starten van een nieuwe tab erg lang. Als ik tijdens dit wachten de DNS ping krijg ik normale respons). Grootste euvel is een vervelende vertraging in alles wat lijkt op Windows Explorer (ook bv browsen op C: vanuit Word). Deze vertraging lijkt alleen maar erger te worden...
Meer tips...? (Het lijkt overigens begonnen te zijn sinds het lezen van een DVD, maar ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft) :(

Als ik 't goed begrijp heb je een probleem met Iexplorer,ga naar extra>invoegtoepssingen en schakel ze eens allemaal uit,verwijder de IE-cache,tijdelijke internetbestanden én alle cookies en kijk dan eens wat er evt. verbeterd is.
Kijk ook eens tijdens dat traag worden wat je processor doet (taakbeheer) en welk proces hiervoor verantwoordelijk is.

Laatst bewerkt:
Nee, het probleem is Windows Explorer. Die is super traag (plotseling) als de netwerkkabel verbonden is, zelfs als ik alleen in C: folders probeer te openen.
Internet Explorer is op zich OK....

.. oja, het werkwaardige is dat in taakbeheer op het moment van wachten (openen van map in Windows Explorer) er geen hoge processorbelasting is. Er lijkt niets te gebeuren, alleen maar wachten...

Dat is merkwaardig idd,daar moet ik nog ff over nadenken. Wordt vervolgd.
Edit: heb je je netwerkactivitiet al 's in de gaten gehouden,via taakbeheer, als dat gebeurt? (zal ff een ander progje voor je zoeken)
Kijk ff hier

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Wow, ik ben eruit. Wat was het probleem? Ik heb een NAS, gemapt naar N: drive, en ook Mijn documenten gemapt naar de NAS. Nu was de NAS even van de stroom af en blijkbaar heeft ie een nieuw IP adres gekregen, waardoor de originele links naar de NAS incorrect waren.
Is het normaal dat het IP adres van een NAS in een lokaal netwerk wijzigt....?

Bedankt voor jullie tijd!!!:d

Fijn dat 't gelukt is,zo zie je maar weer dat je beter teveel info kunt geven dan te weinig. Dat van die NAS,ik denk dat als je IP op dynamisch staat dat dan gebeurt,dus zou je hem eigenlijk een statisch IP-adres moeten toewijzen.
Succes verder.
P.S. zet je vraag even op opgelost,bovenin het bericht in de blauwe smalle balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan