Met nieuwe 2e laptop internetprobleem (standaard gateway?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamanon

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
We hebben een Acer 5735 laptop en internetten daar probleemloos draadloos op via een Sitecom router.
Nu hebben we een tweede laptop Toshiba C660-115 aangeschaft met Win 7 en IE.
Hij ziet de verbinding, hij maakt de verbinding en bij het wisselen van websites "schiet ie eruit".. wanneer je de probleemoplosser draait geeft ie "standaard gateway niet beschikbaar".
We hebben al geprobeerd om het IP adres vast te zetten.. dan maakt ie zelfs geen verbinding.
Ik kom op het www heel veel dezelfde problemen tegen.. maar nergens de oplossing!
Wie helpt ons op weg?

Hoe heb je dat gedaan,het configureren met vast ip adres???

Met IP config achterhaald wat de juiste getallen waren en die bij TCP/IP instellingen bij IP4 ingevoerd. Opnieuw opgestart.. maar helaas geen verbinding mogelijk. Weer op automatisch gezet..

Fouter had je het niet kunnen doen.

Je moet invullen:

192.168.1.160 <- het getal 160 is willekeurig,mag ook iets anders zijn
255.255.255.0
192.168.1.1
EN BIJ VOORKEUR DNS NOG EEN KEER JE ROUTER IP ADRES:
192.168.1.1

Laatst bewerkt:
@Palomino
het is ook mogelijk om iets vriendelijker te reageren dan "fouter had je het niet kunnen doen"

TS, kun je een screenshot plaatsen v.h. scherm ipconfig/all ?

da was vriendelijk
vriendelijker had ik niet kunnen zijn.

Ik heb de door jou opgegeven nummers ingeklopt, opnieuw opgestart en nu geeft ie:
Onbekend netwerk
(mijn eigen getallen waren: 192.168.0.101 / 255.255.255.0 / 192.168.0.1)

dan doe je 1+1=2

vul de ip adressen in zoals ik gezegd heb ,maar dan alleen met jouw ip adressen.
Met uitzondering van de bovenste 192.168.0.160

Laatst bewerkt:
gedaan, opnieuw opgestart en nu zegt ie:
er zijn problemen met het breedbandmodem!
(terwijl ik op de andere laptop gewoon verbinding heb :-( )

We zijn eruit! Het heeft te maken met een het internetten zonder netvoeding.. dan knalt ie eruit zodra je van website verandert! We hebben nu in Energiebeheer wat aangepast en vooralsnog doet ie het! Dank voor jullie meedenken!

ik heb volgens mij precies het zelfde probleem, zou je kunnen vertellen waar je de oplossing hebt gevonden? want ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Welkom op Helpmij jorismeijer, dit is een erg oud topic en ik adviseer je even een eigen topic te maken. Kans dat er een reactie komt is erg klein namelijk. Even naar de juiste sectie en daar een nieuwe vraag maken. Succes !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan