Met router niet zonder wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Ik probeer een site te hosten. Zodra ik mijn linksys router er tussenuit haal dan kan ik mijn site bezoeken. Zodra hij er tussen zit dus niet meer.....


Ik voer dus mijnip/public/index.html in dan krijg ik een 404 foutmelding. Als ik alleen mijn ip invoer dan kom ik op de router pagina......



Waar moet ik dit probleem zoeken?


Vast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als je het over een breedbandrouter hebt, deze laten meestal de verzoeken van buitenaf niet door (vooral als deze een ingebouwde firewall heeft.

Om aanvragen van buitenaf toch goed te laten verlopen zou je een route regel inmoeten voeren waarmee je zegt dat alle port 80 aanvragen op de internet NIC moet routeren naar de NIC van de server.
 
Geplaatst door FLorijn
Als je het over een breedbandrouter hebt, deze laten meestal de verzoeken van buitenaf niet door (vooral als deze een ingebouwde firewall heeft.

Om aanvragen van buitenaf toch goed te laten verlopen zou je een route regel inmoeten voeren waarmee je zegt dat alle port 80 aanvragen op de internet NIC moet routeren naar de NIC van de server.
\


Enig idee waar ik dit kan instellen. Misschien wil je even mee kijken.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door harmen__666
\


Enig idee waar ik dit kan instellen. Misschien wil je even mee kijken.



Of ben ik nu heel naief om dit hier (tijdelijk) neer te zetten........:)

Ik denk dat het niet verstandig is om deze gegevens op het internet te zetten, maar gelukkig laat je router het niet toe om via de internet NIC naar de instellingen te browsen. Het lijkt me het beste als je de handleiding er op na slaat.
Als je me het typenummer kan geven wil ik best even ip het net zoeken naar een handleiding om eens te kijken waar je de routetabellen kan aanpassen.

IP weggehaald door mod.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best wel, maar het lukt toch niet om in te loggen. ;)
 
Geplaatst door harmen__666


Ow?

Waarom niet

Omdat (zoals ik het al eerder zei) je router het niet toelaat als iemand via de internet NIC (vanaf internet dus) naar de instellingen pagina van je router surft.
 
Geplaatst door FLorijn


Ik denk dat het niet verstandig is om deze gegevens op het internet te zetten, maar gelukkig laat je router het niet toe om via de internet NIC naar de instellingen te browsen. Het lijkt me het beste als je de handleiding er op na slaat.
Als je me het typenummer kan geven wil ik best even ip het net zoeken naar een handleiding om eens te kijken waar je de routetabellen kan aanpassen.


als ik me niet vergis is het deze


Waarom kom je dan uit, vraag ik me af, als je dat ipadres invoerd??
 
Of ben ik nu heel naief om dit hier (tijdelijk) neer te zetten..
Daar was mijn reactie eigenlijk meer voor bedoeld maar Florijn was me net voor. :)
 
Jou computer heeft een intern ip nummer als het goed is.
Dat is dus niet het ip nummer dat jij van jou provider krijgt.
Zet dit nummer in jou router en zet dan poort 80 open voor dat interne ip nummer.
dan zou het kunnen werken.
 
Geplaatst door puppie
Jou computer heeft een intern ip nummer als het goed is.
Dat is dus niet het ip nummer dat jij van jou provider krijgt.
Zet dit nummer in jou router en zet dan poort 80 open voor dat interne ip nummer.
dan zou het kunnen werken.


Welk nummer moet ik in mijn router zetten, en vooral waar. Ik vind ook nergens iets over poorten
 
Harmen,
Je hoeft niet steeds de antwoorden in jou bericht te zetten hoor.

maar via deze link kom je bij een pagina waar beschreven staat hoe je poorten kunt forwarden.
waarschijnlijk staat jou router er ook wel bij.
http://www.portforward.com/routers.htm

gebruik je xp?
ga dan via start uitvoeren en dan cmd intypen en een enter geven.
dan kom je in een dos box.
type daar ipconfig en geef een enter.
nu krijg jij je ip adres te zien.
Dat zou nu niet hetzelfde moeten zijn als jou ip nummer van je internet provider.
waarschijnlijk zoiets 192.168.1.3
Dat is het nummer wat je dan moet gebruiken voor het openzetten van een poort.
 
oke, dit lukt aardig. Maar wat wordt er bedoeld met "application you are forwarding ports for " daar kan ik gewoon X in zetten denk ik?

Hier staat het hele verhaal

Ik neem aan dat ik bij port ranges 2x 80 invul? (dus 80 to 80)

Toffe site trouwens.....thanks
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door harmen__666
oke, dit lukt aardig. Maar wat wordt er bedoeld met "application you are forwarding ports for " daar kan ik gewoon X in zetten denk ik?

Ik neem aan dat ik bij port ranges 2x 80 invul? (dus 80 to 80)
80 tot 80 zit je wel goed dacht ik.
"application you are forwarding ports for " Hier geef je gewoon het beestje een naam, zeg maar.
 
Ja dat had ik al gedaan. Het blijkt nu dat hij de wijzigen zoals aangegeven in de uitleg niet opslaat :(

Hoe dit kan is voor mij een raadsel


Wat me wel opvalt is als je op apply drukt dan zie je even de verbinding wegvallen.
 
wel gezegd dat het een tcp poort moet worden.
 
Je bedoeld dat ik protocol tcp ip aangevinkt heb?

Dat heb ik wel gedaan. Het is exact gedaan zoals op die site staat. Erg vraag dus.....
 
is er in de router een mogelijkheid om een virtuele server te zetten.
zo ja doe dat dan eens voor het hosten van de site.
 
Ik zou het echt niet weten.........Ik ga opzoek!


Oei oei wat een beginners fout (en nee ik zeg niet wat dan) Maar het werkt nu.

Nu het volgende probleem weer. Dat staat

hi9er


Bedankt allemaal !!!!


psje: is het mogelijk om het ip adres te veranderen in een " normale" naam?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan